مدیر سد زاینده رود خبرداد؛ ذخیره سد زاینده رود ۳۰۳ میلیون مترمکعب/حدود ۲۵درصد سد پرشدگی دارد

مدیر سد زاینده رود گفت: ذخیره این سد هم اکنون ۳۰۳ میلیون مترمکعب است و ۲۴.۵ درصد از ظرفیت آن پرشدگی دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، سید مجتبی موسوی نائینی حجم آب پشت سد زاینده رود را ۳۰۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: میزان آب ورودی به این سد روز دوشنبه هشتم فروردین ماه به ۷۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن به ۶۲ مترمکعب بر ثانیه رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۴.۵ درصد از ظرفیت سد پرشدگی دارد، افزود: ۸۵.۵ از سد زاینده رود همچنان خالی است.

مدیر سد زاینده‌رود اضافه کرد: میزان ورودی آب به سد از ابتدای سال آبی (مهرماه ۱۴۰۰) تاکنون ۳۷۳ میلیون مترمکعب و خروجی از آن در این بازه ۲۹۵ میلیون مترمکعب بوده است.

موسوی نائینی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود، گفت: مجموع بارندگی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی تا امروز نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ یک هزار و ۱۵۳ میلیمتر ثبت شده در حالی که بارش‌ها در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته ۷۵۳ میلیمتر و در بلندمدت این حوضه یک هزار و ۱۴۳ میلیمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق این آمار بارش‌های امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان ۵۳ درصد و در مقایسه با بلند مدت یک درصد افزایش یافته است.

سد زاینده رود با ظرفیت اسمی یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب به عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران است. این سد قوسی شکل که سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسید در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.