راهنمایان گردشگری در بنا‌های تاریخی قزوین مستقر می‌شوند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین گفت:پس از حدود ۲ سال رکود در صنعت گردشگری با بهبود شرایط و بازگشایی بنا‌های تاریخی در نوروز راهنمایان گردشگری برای استقبال از میهمانان نوروزی آماده می‌شوند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،نادر محمدی گفت: در قزوین حدود ۸۰ راهنما دارای کارت راهنمای تاریخی، فرهنگی و طبیعت‌گردی داریم که تحت نظارت تشکل حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان مشغول به فعالیت هستند و متاسفانه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه گردشگری مانند سایر راهنمایان در سراسر کشور آسیب‌های شغلی زیادی را متحمل شدند.

در این مدت راهنمایان گردشگری شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته و بسیاری از آن‌ها از حرفه خود فاصله گرفتند که امیدواریم با شروع تعطیلات نوروزی و رونق گردشگری شاهد بازگشت آن‌ها باشیم.

برای ایام نوروز راهنمایان گردشگری استان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز در همه اماکن تاریخی قابل بازدید و تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر قزوین، مناطق الموت و طارم و شهرستان‌های تابعه مستقر خواهند شد و در خصوص پیشینه تاریخی آثار، فرهنگ، آداب و رسوم توضیحاتی را به گردشگران ارائه خواهند داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.