۹۸ درصد اراضی ملی استان قزوین سنددار شده‌اند

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: ۹۸ درصد اراضی ملی استان قزوین سنددار شده‌اند که نقش موثری در پیشگیری از جرایم و کاهش پرونده‌های قضایی دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، صفدر کشاورز روز پنجشنبه در نشست معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با روسای ادارات سازمان ثبت اسناد و املاک استان و قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی، افزود: مساحت استان یک میلیون و ۵۳۶ هزار هکتار است که به چهار دسته اراضی ملی، زراعی، بافت شهری و روستایی تقسیم کرده ایم.
کشاورز افزود: ۷۷۰ هزار هکتار مساحت اراضی ملی استان است که ۷۵۱ هزار هکتار تثبیت شده و ۲۰ هزار هکتار باقی مانده است.
وی گفت: از این رقم، هشت هزار هکتار در حوزه ثبتی استان اراک است و ۱۲ هزار هزار هکتار پلاک ثبتی زیاران می باشد که به نام آستان قدس رضوی ثبت شده و اختلاف با منابع طبیعی دارد.
کشاورز گفت: از اراضی تثبیت شده ملی برای ۷۳۵ هزار هکتار معادل ۹۸ درصد اراضی سند صادر شده و مابقی به دلیل اختلافات باقی مانده است.
وی افزود: در مرحله بعد، صدور اسناد اراضی زراعی استان را آغاز کرده ایم که مساحت آن ۱۳۶ هزار هکتار است که تاکنون ۱۳۵ هزار هکتار را تثبیت کرده ایم.
این مسوول گفت: در بافت شهری ۱۵ هزار هکتار مساحت استان است که تمام بافت شهری دارای نقشه می باشد و تبدیل سند از دفترچه تک برگی انجام شده است.
وی افزود: در بافت روستایی قریب به ۱۰ هزار هکتار مساحت استان است که تا سال ۸۹ اسناد آن به صورت دفترچه ای صادر می شد و باید برای تبدیل آن به اسناد تک برگی اقدام کنیم.
در ادامه این جلسه، مدیران کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان به ارایه گزارشی در حوزه اجرای کاداستر پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.