سه کوهنورد همدانی استعداد برتر هیمالیانوردی غرب کشور شدند

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان از انتخاب سه کوهنورد این استان بعنوان استعداد برتر هیمالیانوردی غرب کشور خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، اردوی هیمالیانوردی استان‌های غربی کشور دی ماه گذشته در همدان برگزار شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون، سه کوهنورد این استان استعداد برتر معرفی و در فهرست اردوی تیم ملی قرار گرفتند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان در این باره گفت: صعود کوهنوردی، تمرینات یخ و برف، کار با کرامپون و طناب، شب مانی و ایجاد کمپ، ارزیابی وسایل شخصی کوهنوردان و استقامت در کوله کشی و حمل بار از حمله برنامه‌های این اردوی هیمالیانوردی بود.

علیرضا گوهری افزود: براساس اعلام فدراسیون کوهنوردی کشور، عادل نایینی، جمشید نوروزی و پروانه ردائی به عنوان استعدادهای برتر برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: این سه کوهنوردی اسفندماه امسال در کمپ زمستانی آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی در منطقه دماوند با حضور مربیان مطرح و شاخص خارجی و داخلی حضور خواهند یافت.

گوهری خاطرنشان کرد: اردوهای هیمالیانوردی بر اساس برنامه فدراسیون در ۲ مرحله استانی و منطقه‌ای و در راستای برگزاری کمپ آموزشی و توانمندسازی هیمالیانوردی و نیز شناسایی نفرات منتخب برای حضور در این کمپ در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

همدان از قطب‌های اصلی کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور است.

رشته‌کوه هیمالیا مرتفع‌ترین رشته‌کوه جهان که به‌ بام دنیا مشهور است. بلندترین قله جهان، اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر در این رشته‌کوه قرار دارد. این رشته کوه دارای بیش از ۵۰ قله با ارتفاع بالای هفت هزار متر است و ۱۰ قله از ۱۴ قله بالای هشت هزار متر دنیا، در رشته کوه هیمالیا واقع شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.