پیش‌بینی ردیف بودجه برای احیای زاینده‌رود ضروری است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی ردیف بودجه برای احیای رودخانه زاینده‌رود و مقابله با پدیده فرونشست زمین انجام شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،اصغر سلیمی  درباره پیش‌بینی نشدن اعتبار به منظور احیای رودخانه زاینده‌رود و مقابله با پدیده فرونشست زمین در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که در لایحه بودجه انجام داده‌ام، ظاهراً ردیف بودجه‌ای برای احیای زاینده‌رود و فرونشست زمین پیش‌بینی نشده است که البته پس از بررسی در کمیسیون‌های مختلف اگر مورد یا موضوعی در لایحه بودجه فراموش شده باشد، می‌توان به آن اضافه کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوعِ فرونشست زمین در کشور و به ویژه در استان اصفهان و موضوع کم‌آبی و احیای رودخانه زاینده‌رود، لازم است در این باره تمهیدات خاصی اندیشیده شود و ردیف بودجه ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شود تا بتوانیم با کارهای علمی از فرونشست زمین جلوگیری و رودخانه زاینده‌رود را نیز احیا کنیم. انتظار داریم دولت و مجلس در این باره جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، تصریح کرد: لایحه بودجه مشکلاتی دارد و هنوز روی موضوع صادرات و قیمت نفت ابهاماتی وجود دارد که باید ببینیم درآینده به چه سمتی پیش می‌رود. سال گذشته هم پیش‌بینی‌هایی درباره قیمت نفت و میزان فروش آن در بودجه شده بود که محقق نشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: کلیات بودجه باید توسط کمیسیون تلفیق بررسی نهایی شود و برای تصویب به صحن علنی مجلس بیاید که به احتمال قوی به تصویب می‌رسد. البته برخی مفاد بودجه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.