سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: سه قربانی گاز گرفتگی در فصل سرما

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: طبق آمار آتش‌نشانی ۳ نفر از آغاز فصل سرما در استان قزوین قربانی حادثه گازگرفتگی شده و جان باخته اند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، قدیر موسی خانی اظهار کرد: آمار حوادث گازگرفتگی در فصل سرمای سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال‌های گذشته کاهش داشته است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اشاره به این موضوع که آموزش افراد در اقشار مختلف در این کاهش آمارها نقش به سزایی داشته اذعان کرد: آموزش‌های ما در شبکه‌های مجازی و یا به صورت حضوری در مساجد، ادارات و یا برای تعمیر کاران سیستم‌های گرمایشی و نگهبانان انجام شده که ۱۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی بیشتر حوادث گازگرفتگی را ناشی از دودکش‌های ناایمن دانست و افزود: در این ایام تلاش شد تا آموزش‌های ویژه و کاربردی به تعمیرکاران سیستم‌های گرمایشی در راستای نصب این سیستم‌ها داده شد تا بتوانیم از خطرات این حوزه تا حدودی جلوگیری کنیم.

این مسئول ابراز کرد: طرح بازدید از سیستم‌های گرمایشی و گاز سنجی نیز به طور رایگان انجام می‌شود و شهروندان عزیز می‌توانند ضمن تماس با ما از خدمات آموزشی و گاز سنجی منازل بهرمند شوند.

موسی خانی افزود: در این آموزش‌ها نحو استفاده از سیستم‌های گرمایشی، خطرات و مسمومیت‌ها به شهروندان ارائه داده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسمومیت‌های گاز گرفتگی در فصل سرمای جاری کمتر از گذشته گزارش شده است گفت: از شروع فصل سرما (مهر ماه ۱۴۰۰) تاکنون طبق آمار آتش‌نشانی تنها ۳ نفر قربانی حادثه گازگرفتگی شده و جان باخته اند که البته آمار دقیق این مسئله در دست پزشک قانونی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.