برگزاری ششمین جشنواره خاطره‌نویسی جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی مازندران

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری ششمین جشنواره استانی خاطره‌نویسی با موضوع «جانبازان 70 درصد قطع نخاعی استان مازندران» خبر داد.

0

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، «سید محمد صادقی سنگدهی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره استانی خاطره‌نویسی جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی استان، اظهار داشت: این جشنواره در دو محور خاطرات مردان و زنان جانباز بالای ۷۰ درصد و خاطرات خانواده‌های آنها برگزار می‌شود.
وی ضمن برشمردن معیارهای ارزیابی خاطرات، گفت: خاطرات ارسالی باید از عناصر زمان، مکان، استناد و راوی برخوردار باشد.
صادقی سنگدهی همچنین نثر و شیوه نگارش خاطرات را از معیارهای ارزیابی دانست و افزود: در این بخش داستانی نبودن خاطرات و نثر مناسب با خاطره حاوی فراز و نشیب یا تکیه بر انسجام، پیوستگی حوادث و وقایع خاطره در ارزیابی آثار مورد نظر است.
دبیر ششمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران ادامه داد: همچنین موضوع یا انتخاب سوژه در ارزیابی آثار مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اعلام شرایط پذیرش آثار اظهار کرد: مازندرانی‌الاصل بودن (متولد استان و یا حداقل سکونت در زمان وقوع خاطره در استان داشتن راوی)، امکان ارسال خاطره هم به قلم گوینده (واسپار) خاطره و هم به قلم دیگر گویندگان (با کسب اجازه و نقل مستقیم از صاحب خاطره و درج اسامی راوی و نویسنده در هر اثر، امکان ارسال آثاری که در گذشته حائز رتبه شده و یا حتی به چاپ رسیده‌اند و تعداد صفحات هر اثر از ۲ الی ۱۰ صفحه A4 و به صورت تایپ شده WORD از جمله شرایط پذیرش آثار به حساب می‌آیند.
مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران همچمین در ادامه، عدم محدودیت در آثار، الزامی بودن ذکر مشخصات کامل راوی و نویسنده اثر (نام و نام خانوادگی، نام مستعار، تاریخ تولد، محل تولد، محل سکونت قبل، حین و بعد از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تاکنون، نشانی و کد پستی محل سکونت فعلی، تحصیلات، سوایق و شغل، تلفن ثابت و همراه راوی و نویسنده در هر اثر)، اختیار دبیرخانه در ویرایش و چاپ آثار دریافتی، عدم عودت آثار ارسالی برای راوی و نویسنده، تعیین مبلغ جایزه بین خاطره‌گو و خاطره‌نویس را از دیگر شرایط پذیرش آثار ارسالی عنوان کرد.
صادقی سنگدهی مهلت ارسال آثار را تا دهم آذرماه ۹۶ اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.
وی با اعلام نشانی دبیرخانه این جشنواره گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی ساری، بلوار دفاع مقدس (کمربندی شرقی) روبروی بیمارستان شفا، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، کد پستی ۵۴۵۳۸-۴۸۱۷۹ ارسال و یا با شماره تلفکس ۹۶-۹۵-۰۱۱۳۳۱۱۲۱۸۵ تماس و یا به آدرس الکترونیکی sajed.mazandaran@gmail.com ارسال نمایند.
دبیر ششمین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس مازندران از چاپ ۱۱۰ اثر برگزیده جشنواره در کتابی با عنوان «در حسرت پرواز» خبر داد و گفت: همچنین از ۱۲ اثر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.