نماینده یزد در مجلس از تفاوت آشکار در ایجاد فضاهای ورزشی انتقاد کرد

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی آنچه را تفاوت آشکار در ایجاد فضاهای ورزشی در برخی مناطق کشور نامید،انتقاد کرد و گفت:با ارایه سووالی از آقای مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان از وی خواسته شد، برای توضیح در مورد توزیع نادرست سرانه‌ها در این بخش به نمایندگان توضیح دهد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، محمدصالح جوکار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه توزیع امکانات مختلف از جمله زیرساخت‌های ورزشی باید بر اساس شاخصه‌هایی از جمله سرانه جمعیت و مساحت انجام شود، افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد در توزیع امکانات ورزشی در کشور شاخصه‌ای وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط امکانات ورزشی بسیارکم و ناچیز ایجاد شد ولی در بخش دیگری سرانه فضاهای ورزشی بسیار زیاد است و مسوولان باید نسبت به چنین مسایل و کاستی‌هایی به مردم پاسخگو باشند.

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس یازدهم اظهار کرد: در این راستا سووالی از وزیر ورزش و جوانان را به مجلس ارایه کرد که در آن خواستار توضیح در این زمینه و علت به وقوع چنین مواردی شد.

جوکاربا بیان اینکه در متن سووال آمده است که علت شکل‌گیری تفاوت‌های آشکار سرانه فضاهای ورزشی در ایجاد فضاهای ورزشی در سطح کشور چیست؟ ، تصریح کرد: این سووال در حال امضا از سوی نمایندگان مجلس است و وزیر باید به صورت دقیق نسبت به این کاستی ها و تفاوت ها در توزیع امکانات و سرانه ورزشی به نمایندگان توضیح دهد و آنها را قانع کند.

با وجود تمامی اقداماتی که در ساخت و ساز مکان‌های ورزشی به خصوص در سال‌های اخیر انجام شد هنوز سرانه موجود استان یزد ۵۰ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

میانگین سرانه ورزشی کشور بر اساس قانون یک مترمربع به ازای هر نفر است که باید برای ارتقای آن در استان همکاری بیشتری صورت گیرد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.