درخواست‌های ۴۴۴ واحد تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید سمنان مطرح شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: درخواست‌های 444 واحد تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان مطرح شد.

0

بهروز اسودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سبز البرز اظهار کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، درخواست‌های ۴۴۴ واحد تولیدی مطرح شد و کل مصوباتی که این ۴۴۴ واحد داشتند، یک هزار و ۷۹ فقره است.

وی تصریح کرد: ۱۵ درصد از مصوبات در بحث تأمین مالی بود و ۳۱ درصد به تسهیلات مربوط می‌شود؛ از هفت یا هشت سال پیش که طرح بنگاه‌های زودبازده اجرایی شد، این گرفتاری اتفاق افتاده است و بالاترین مشکل ما در بحث تسهیلات بانکی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: بحث امور زیرساخت‌ها، انرژی، شبکه و محیط‌زیست ۱۷ درصد درخواست‌های واحدهای تولیدی است.

اسودی بیان داشت: امور مالیاتی ۱۵ درصد، امور مربوط به تأمین اجتماعی ۱۱ درصد و دیگر امور سرمایه‌گذاری هم ۱۱ درصد درخواست‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: بالاترین فعالیت‌ها مربوط به تأمین و رسیدگی به وضع تسهیلات و سپس امور مربوط به زیربناهاست که به آب، برق، گاز، انرژی، مالیات، تأمین اجتماعی و … برمی‌گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: از مجموع واحدهایی که پرونده آنها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی شده، ۵۴ درصد به‌طور کامل اقدام شده و ۴۶ درصد آن در دست اقدام است.

اسودی بیان کرد: پرونده‌های در دست اقدام به نحوی است که ما پرونده را به بانک فرستاده‌ایم و بانک مدارکی را می‌خواهد که باید ارائه و سپس اقدام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.