عیسی زاده: فصل آینده به دنبال سهیمه آسیایی هستیم/از کمالوند حمایت می‌کنم

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان گفت: طبق برنامه‌ای که داشتیم، قولی دادیم که فصل آینده، فصل کسب سهمیه آسیایی باشد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، علی عیسی زاده در نشست با اصحاب رسانه که در آبادان در حال برگزاری است، اظهارکرد: همان طور هم که قبلا گفته بودیم، چشم‌انداز باشگاه برای فصل جاری تثبیت تیم در لیگ برتر و کسب رتبه تک رقمی است که خدا را شکر این مهم محقق شده است. خوشحالیم که توانستیم طبق برنامه‌ریزی که توسط هیات مدیره صورت گرفت پیش رفتیم.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ای که داشتیم، قولی دادیم که فصل آینده، فصل کسب سهمیه آسیایی باشد. همان طور که می‌دانید کسب این سهمیه امکانات و بازیکنان آسیایی می‌خواهد. ما یکسری مشکلات و موانع داریم که اگر می‌خواهیم این مهم محقق شود باید از الان برنامه‌ریزی کنیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این جلسه خیلی روشن و شفاف موارد را بگوییم.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان با بیان این که مردم آبادان دوست دارند که تیم خود را در آسیا ببینند که این حق آنها است، گفت: از نظر دولت پرداخت بودجه به تیم‌های حرفه‌ای غیرممکن است و این قانون مجلس است و همین باعث شده که از سوی دولت نتوانیم بودجه‌ای کسب کنیم.

وی بیان کرد: امسال از طریق پخش تلویزیونی دریافتی نداشته‌ایم که در جلسه‌ای که در سازمان لیگ داشتیم، قرار شد این موضوع تعیین تکلیف شود. مدیران عامل باشگاه درخواست داشتند که حق قانونی باشگاه‌ها پرداخت شود. عمده پولی که به باشگاه پرداخت می‌شود از طریق حق پخش تلویزیونی است که ما محروم بوده‌ایم. به هر حال صدا و سیما در این زمینه خیلی تمایل به همکاری نداشته است.

عیسی‌زاده خاطرنشان کرد: به نظر من در آبادان، فوتبال جزو یکی از اولویت‌های اول مردم است و شاید خیلی‌ها از اولویت‌های خاص اجتماعی‌شان بگذرند ولی از فوتبال به هیچ عنوان نگذرند. به همین دلیل ما در این مدت یکسری برنامه‌ریزی‌ها داشتیم و کارهایی انجام دادیم تا بتوانیم ان‌شاءالله به اولویت خیلی مهم مردم آبادان اهمیت دهیم.

وی افزود: در این مدت با خیلی از شرکت‌ها و کسانی که می‌خواهند اسپانسر ما شوند، مذاکراتی داشتیم که آنها روی بحث هواداری بسیار تأکید دارند؛ آن هم مبنی بر این که چه تعداد هوادار فعال دارید. آن هم هواداری که بتوانیم روی آن حساب کنیم. آنها می‌گویند که اگر می‌خواهید ما اسپانسر شما شویم و کمک‌های مالی به شما داشته باشیم باید از جمعیت هواداری شما نیز مطلع باشیم تا روی آن برنامه‌ریزی کنیم و در نهایت سود دو طرفه‌ای نصیب همه شود.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان خاطرنشان کرد: ما یکسری برنامه داریم ولی با توجه به این که هنوز قرادادی با اسپانسر نبستیم، نمی‌توانیم خیلی در مودر آن صحبت کنم ولی هواداران باید از کارهایی که باشگاه در جهت تأمین منابع مالی می‌خواهد از آن استفاده کند، با حضور و حمایت شان پشتیبانی کنند.

وی افزود: این هواداران می‌توانند پشتیبان بسیار خوبی برای تامین منابع مالی ما باشند. حضور هواداران در ایجاد تمام زیرساخت‌های ما ضروری است. آنها می‌توانند با حضور و حمایت‌های‌شان، گام بلندی در جهت رسیدن به اهداف ما در فصل‌های آینده بردارند. اگر تعداد هواداران ما در صفحه مجازی باشگاه به ۵۰ هزار نفر برسد، دیگر نیازی نیست ما به دنبال شرکت‌ها برای اسپانسر برویم، بلکه آن ها به دنبال ما می‌آیند.

عیسی‌زاده گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم، در دو سه فصل اخیر خدا را شکر جایگاه تیم خیلی خوب و تثبیت شده است. فکر می‌کنم از هفته بیستم یا بیست و یکم بود که دیگر استرسی بابت ماندن در لیگ برتر نداشیتم. اگر به یاد داشته باشید در فصل قبل در دو هفته مانده به پایان لیگ از بابت ماندن در لیگ استرس داشتیم.

وی عنوان کرد: نفت آبادان در فصل جاری، تیم قابل احترامی بوده است و همچنین تیم راحتی نبود که حریفان بتوانند به راحتی از آن امتیاز بگیرند. ما باید این روند رو به رشد را تثبیت کنیم. ما امسال یکی از شانس‌های بسیار خوب صعود به فینال جام حذفی نیز بودیم که متأسفانه به این مهم دست پیدا نکردیم. امسال دو مشکل اساسی هم در لیگ و هم در جام حذفی داشتیم که فکر می کنم در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بود؛ تنها تیمی بودیم که تعطیلات نیم فصل را نداشتیم، در حالیکه تمام تیم‌ها استراحت کردند.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان افزود: در نیم فصل سه بازی سنگین انجام دادیم. این‌ها شرایط بسیار سختی را به تیم تحمیل کرد، ضمن این که در ابتدای نیم‌فصل دوم نیز سه بازی سنگین در هشت روز انجام دادیم..

وی خاطرنشان کرد: به هر حال امیدورام با برنامه‌ریزی و حمایت‌هایی که می‌شود، بتوانیم فصل آینده به سهمیه آسیایی برسیم. یکسری طرح‌های جامع داریم که بتوانند باشگاه را به سمت خودگردان شدن، هدایت کند. در حال پیگیری این طرح‌ها هستیم و کمک‌های زیادی از نظر این که بتوانند این مسیر را برای ما هموار کنند، به ما شده است تا در نهایت بتوانیم به درآمدهای مالی که باشگاه را به سطح خودکفایی ببرد، برسیم.

عیسی زاده گفت: یکسری کارها که در تمام دنیا مرسوم است، بحث البسه هواداری است. نزدیک به ۲۸ درصد بودجه تمام باشگاه‌ها از فروش البسه هواداری تامین می‌شود که با توجه به این که در ایران قوانین “کپی رایت” رعایت نمی‌شوند، باشگاه‌ها نتوانستند از این بابت، درآمد خوبی کسب کنند، البته سه چهار باشگاه لیگ برتری که طرف قراردادشان خارجی هستند، توانستند درآمد خوبی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای باشگاه نفت آبادان این است که از این طریق بتواند به منابع مالی که واقعا به آن نیازمند است، دست پیدا کند. واقعا هواداران با خرید البسه هواداری و حمایت از فروشگاه و کارهایی که در جهت درآمدزایی انجام می‌شود، می‌توانند کمک شایانی داشته باشند. هر کسی باید احساس مسوولیت کند و باید تیم و حمایت از آن برای شان در اولویت باشد.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان گفت: اگر هواداران به مسوولان کمک نکنند ما هم نمی‌توانیم هیچ قولی به آن ها بدهیم، البته نمی‌دانم فصل آینده در باشگاه باشم یا نباشم اما تا زمانی که این جا هستم و مسوولیت داریم با تمام توان کار می‌کنم و اهداف هیات مدیره را پیگیری می‌کنم تا به نتیچه برسند.

اگر تعداد هواردان ما به ۵۰ هزار نفر برسد، دیگر نیازی نیست ما به دنبال شرکت‌ها برای اسپانسر برویم، بلکه آن ها به دنبال ما می‌آیند.وی ادامه داد: وقتی تعداد هواداران ما کم باشد، برابر کسانی که می‌خواهند اسپانسر ما باشند خیلی قدرت چانه‌زنی نداریم. هر چه آمار بیشتر باشد با قدرت بیشتری وارد کار می‌شویم اما متاسفانه اکنون آمار اینستاگرام باشگاه نزدیک به هشت هزار نفر است، در صورتی که وقتی نفت آبادان در این شهر با استقلال تهران یا پرسپولیس بازی دارد، یک تماشاگر غیرنفتی در باشگاه نیست و انتظار داریم همین جمعیت عضو صفحات مجازی باشگاه باشد که همین اهرم بسیار خوبی در چانه زنی ما در مذاکره با شرکت‌ها است. هواداران باید حمایت‌شان را از حرف به عمل تبدیل کنند

عیسی زاده درباره حق پخش تلویزنوی گفت: اولویت با صدا و سیما است و اگر مسوولان با صدا و سیما به توافق نرسند، راه های دیگر همچون صفحات مجازی هستند که بازی‌ها را پوشش دهند تا در نهایت باشگاه از ارزش افزوده آنها بتواند به مسیر خود ادامه دهد.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان درخصوص طرح های عمرانی این باشگاه نیز گفت: طرح‌های عمرانی ما تا جایی که از نظر بودجه‌ای به ما امکان بدهد، پیش رفته اند که روند آن ها نیز بد نبوده است ولی هنوز نتیجه مطلوب نهایی را نگرفته‌ایم. خیلی از طرح‌ها اجرایی شده است که می توانم به سالن فیزیوتراپی باشگاه اشاره کنم.

وی عنوان کرد: جا دارد از تمام مسوولان شهری، منطقه آزاد اروند، شورای تأمین شهر و نمایندگان و امام جمعه آبادان نیز بابت حمایت ها و کمک هایشان قدردانی .

عیسی زاده درباه بودجه باشگاه نیز گفت: آن چیزی که در ابتدای فصل مصوب شد، ۱۶ میلیارد تومان برای تیم بزرگسالان بود که تقریبا ۱۵ میلیارد تومان آن محقق شده است، البته با توجه به گرانی‌ها کمی کسر بودجه هم داریم.

وی درخصوص مجوز حرفه‌ای باشگاه نیز خاطرنشان کرد: در فصل جاری می‌توانستیم مجوز حرفه‌ای‌مان را بگیریم و تمام پارامترهای ما نیز مورد تایید قرار گرفت ولی تنها ایرادی که به ما گرفتند، بحث استادیوم بود که اگر از استانداردهای لازم برخوردار بود، می‌توانستیم مجوز حرفه‌ای آسیایی‌مان را هم کسب کنیم. در این زمینه یکسری صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته است تا ان‌شاءالله در فصل آینده این مجوز کسب شود.

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان در پاسخ به این سوال که آیا از اکنون صحبتی برای تمدید بازیکنان شاخص و کمالوند صورت گرفته است؟ گفت: هنوز پنج بازی به پایان لیگ مانده است و ان‌شاءالله با بازیکنان مدنظر صحبت‌هایی خواهیم داشت و قرادادهای‌شان تمدید می‌شود. من از آقای کمالوند نیز حمایت می‌کنم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جوانان بومی خوب تیم نیز استفاده کرده ایم؛ به ویژه در بازی‌های اخیر که خیال‌مان از بابت تثبیت تیم راحت شده بود. به هر حال اگر از یک بازیکن جوان در زمان خوب خود استفاده نشود، ممکن است برای همیشه نابود شود.

عیسی زاده گفت: ما تیمی هستیم که در این فصل ۲۰۰ میلیون تومان جریمه شدیم و تنها تیمی هستیم که در خارج از خانه نیز جریمه می‌شویم. به آقای تاج گفتیم، این پولی که از ما به عنوان تخلفات تماشاگران می‌گیرید را به عنوان هزینه‌های فرهنگی استفاده کنید. قرار شد روی بحث فرهنگ‌ساری نیز اقدامی خوبی صورت شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.