باید به تقاضا در عرصه فرهنگ فکر کرد

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در عرصه فرهنگ باید به تقاضا فکر کرد و باید نیازها و کیفیت کلاهای فرهنگی را نظر گرفت.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز حسن رحیم‌پور ازغدی در دهمین همایش «کوثر هدایت» با موضوع فرهنگ فاطمی و الگوی مصرف کالای فرهنگی عنوان کرد: در فرهنگ ربا داریم، ربای فرهنگی آن چیزی است که تولیدکننده به مخاطب عرضه می‌کند و آن مقداری که پس می‌گیرد چند برابر است.

وی افزود: معنویت سکولار بر این باور است که برای رسیدن به آرامش معنوی نیاز به انبیاء و اعتقادات، واجب و حرام‌ها و مشقت‌ها ندارید و برای رسیدن به آرامش از نظر جسمانی استفاده از مواد مخدر، شراب و دیگر موارد لهو و لعب است.

وی اظهار کرد: اکنون رشد جمعیت در کشور ما مانند کشورهای غربی منفی شده است یعنی ۳۰سال آینده اکثر افراد سن بالایی خواهند داشت و مهدکودک‌ها تبدیل به خانه سالمندان می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: یکی از اشتباهات افراد مبلغ، منبری و طلبه که می‌توان به آن اشاره کرد استفاده احادیث در ارتباط با هر موضوعی است که به صحت و معنای آن و همچنین به ارتباط آن حدیث با دیگر احادیث و قرآن توجه نمی‌کنند. اسلام با تفسیر اهل بیت(ع) اولا برای تکریم زن و ثانیا برای تلطیف نگاه مردان به زنان در حوزه حقوق و فقه و در حوزه اخلاق و در حوزه انسان شناسی تدارک وسیعی دید و یک انقلاب بزرگ در تاریخ بشر برای اصلاح نگاه مردان به زنان و ارتقا نگاه زنان به خود صورت گرفت.

وی گفت: مردم همان طور که کیف و کفش می‌خرند فیلم و کتاب هم خریداری می‌کنند و این نازل ترین نگاه به فرهنگ است. در داستانی که انبیاء فرمودند آمده است که ما لذت را به رسمیت می‌شناسیم اما محور این داستان کمال و تکامل است، کمال لذت را ویراستاری و حمایت می‌کند به عنوان مثال رسیدگی مادر به فرزند خود لذتی در کنار کمال است و در عین حال بستر تکامل است؛ زیرا زن با مادری کردن به خدا نزدیک می‌شود.

وی اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) در عرصه تعلیم تربیت و سیاست، خدمت رسانی به خلق خارج از خانه و خانواده و همچنین به عنوان مادر و همسر بلکه از هر وجهی به این منشور نور نگاه کنیم با یک انسان فوق العاده و بی‌نظیر رو به رو می‌شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.