ایجاد بسترهای لازم برای آموزش مجازی در استان مرکزی

استاندار مرکزی : ضريب پوشش اينترنت به دورترين روستاهاي استان مركزي گسترش يابد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز ؛ استاندار مرکزی در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ضریب پوشش اینترنت به عنوان یک زیرساخت مهم ارتباطی باید در راستای بهره‌مندی دانش‌آموزان از شبکه‌ مجازی به دورترین روستاهای این استان گسترش یابد.

سیدعلی آقازاده افزود: افزایش ضریب پوشش اینترنت تا دورترین مناطق استان باید تسریع شود و برای آغاز سال تحصیلی جدید این زیرساخت در سایه اقدامات مسئولان ذیربط نیازمند اجرایی شدن است.

او با یادآوری تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با شورای عالی استان‌های وزارت کشور ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای بهره‌مندی آموزش و پرورش از شوراهای شهر و روستا بوده و به‌منظور اجرای هرچه بهتر آن در استان مرکزی باید تمامی دستگاه‌های متولی مواردی که در حیطه اختیارات استان است را گردآوری کنند و در نشست آتی شورای آموزش و پرورش به این شورا ارایه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست با یادآوری آغاز فعالیت شبکه شاد، گفت: با وجود فعالیت این شبکه در استان و کشور درصدی از دانش‌آموزان به‌دلایل مختلف از جمله نبود بستر اینترنتی برخی روستاها نتوانستند محتوای درسی را دریافت کنند.

فولادوند افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت آموزش و پرورش باید در مدت ۲ سال نخست این برنامه زمینه بهره‌مندی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای بالای ۲۰ خانوار را از این بستر فراهم کنند.

او گفت: نبود بستر اینترنت در برخی روستاهای استان مرکزی افزایش بازماندگان تحصیل در این روستاها را به همراه داشته‌ و افزایش ضریب اینترنت در روستاهای استان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: دسترسی به اینترنت در ۳۰۰ روستای استان ضعیف است و می‌طلبد که اقدامات اصلاحی لازم برای رفع این نقیصه صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.