البرز در رونق تولید در کشور اول شد

0

به گزارش پایگاه دخبری سبز البرز ،عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از قطار برقی گلشهر کرج – شهر جدید هشتگرد که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: حمایت های رییس جمهوری سبب شد با انرژی بیشتر به سمت عمران و آبادانی حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: این طرح ها که از جمله آن ها طرح قطار برقی گلشهر کرج – شهر جدید هشتگرد است در زمان مقرر با اشراف و تسلط کامل برای رضایتمندی مردم استان البرز به نتیجه رسید.

وی گفت: رییس جمهوری اولین توصیه و راهکارشان برای آرامش مردم در استان البرز که حلقه اتصال ۱۴ استان کشور است، ماموریت اتمام راه های استان در کمترین زمان بود.

وی با بیان اینکه برخی از این طرح ها در زمان دولت های ۱۱ و ۱۲ و برخی از گذشته آغاز شده بود، افزود: پروژه قطار شهری گلشهر – شهر جدید هشتگرد در دولت ۱۱ آغاز شد که بیش از هزار میلیارد برای آن هزینه شد.

شهبازی ضمن قدردانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به دیگر پروژه ها اشاره و اظهار داشت: این قرارگاه در پروژه قطار شهری و اتوبان چرمشهر – آبیک که در سال ۹۴ کلنگ زده شد با مجاهدت و ایثارگرانه کار می کند.

وی به پروژه راه هشتگرد و طالقان نیز اشاره کرد و گفت: این کار یک کار ۲۲ ساله است که از سال گذشته با تلاش مضاعف وزیر راه برای اجرایی کردن ماموریت شما شدت گرفت و تصمیم بر به ثمر رساندن این پروژه ها شد.

استاندار البرز همچنین به ۳۳ کیلومتر آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و خاطرنشان کرد که این پروژه نیز از ۱۵ دی ماه زیر بار ترافیک می رود و امتداد پروژه شهید همت نیز در دهه فجر به سرانجام می رسد.

البرز استعدادها و ظرفیت های فراوانی دارد

شهبازی افزود: استان البرز ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی دارد و از استان های مولد کشور بوده به طوریکه در منابع آب و سایر منابع نقش تاثیرگذاری در کشور دارد.

وی بیان داشت: سیاستی که در رونق تولید و رفع موانع تولید داشتیم سبب شد در ۲ سال اخیر استان اول کشور باشیم ضمن اینکه در تخصیص منابع بانکی برای واحدهای تولیدی و صنعتی نیز رشد خوبی داشتیم به طوریکه رشد صادرات از این استان ۳۳ درصد افزایش یافت.

وی گفت: نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی این استان برای نخستین بار از متوسط کشور پیشی گرفت به طوریکه برای نخستین بار علاوه بر اینکه حتی یک واحد تولیدی به تملک بانک ها در نیامد بلکه ۳۰ واحد تولیدی نیز به عرصه تولید بازگشت.

استاندار البرز ادامه داد: دولت علاوه بر در استان البرز، در سراسر کشور پرفروغ و بالنده است به طوریکه فعالیت ها با پشتیبانی ۱۰۰ درصدی دولت انجام می شود.

وی افزود: طی این مدت به هیچکدام از وزرا، معاونان رییس جمهور و نمایندگان رییس جمهوری برای عمران و آبادانی و اشتغال استان مراجعه نکردیم مگر اینکه با دست پر از تهران برگشتیم.

اعتبارات سفراستانی رییس جمهور ۱۹ درصد افزایش داشت

شهبازی به اعتبارات سفر رییس جمهوری در ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: تمام اعتبارات این سفر علاوه بر اینکه تخصیص داده شد بلکه ۱۹ درصد اضافه شد به طوریکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان مقرر بود داده شود که ۱۴۰۰ میلیارد تومان گرفتیم ولی افزایش قیمت ها سبب شد برخی پروژه‌ها کامل نشود.

افزایش ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی در دولت های یازدهم و دوازدهم

استاندار البرز با اشاره به اینکه استان البرز در تمام حوزه ها پیشرفت های خوبی داشته، افزود: در حوزه بهداشت و درمان تا سال ۱۳۹۲ در این استان ۲ هزار تخت وجود داشت که اکنون به سه هزار و ۶۰۰ تخت رسیده است.

وی اظهار داشت:‌ همچنین خدمات بهداشت درمانی ۳۰ درصد بود که اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

شهبازی گفت: البرز مهاجرپذیرترین استان کشور است در نظام بودجه ریزی کشور نیاز به توجه ویژه دارد.

وی تاکید کرد که نیاز است تا هر سال به طور متوسط از فرصت گردشگری استان البرز استفاده شود.

استاندار البرز تصریح کرد:‌ همچنین شهرک صنعتی اشتهارد که بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی در آن در حال فعالیت هستند که بیش از ۹۰ درصد کار آن در دولت در حال انجام است.

وی گفت: برای فعالیت این شهرک ها قبل از این شعاع زمینی در قانون محاسبه شده بود و اکنون هوایی محاسبه شده و اگر دستور داده شود این قانون برداشته شود یک انقلابی در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در البرز می شود.

شهبازی افزود: در البرز پروژه های زیادی برای بهره براری و کلنگ زنی داریم که امیدواریم موافقت کنید و در اوایل سال آینده به البرز سفر استانی داشته باشید تا شاهد کلنگ زنی و بهره برداری از بعضی پروژه ها باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.