هدایت نقدینگی های کوچک به سمت تولید به رونق اقتصاد کمک می کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور ایرج موفق مشاور و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت صمت، داوود محمدی و سیده حمیده زرآبادی، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری، یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان ضمن تقدیر از خدمات ۵ ساله علی پرزحمت رئیس سابق، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین معرفی شد.

سیده حمیده زرآبادی در این مراسم اظهار داشت: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که همه باید تلاش کنیم تا فشار بیشتری به تولیدکننده وارد نشود.

وی بیان کرد: باید تولید کننده فقط دغدغه تولید و اشتغال را داشته باشد و اگر درگیر پیچ و خم اداری شده و وقتش را در ادارات بگذارند و یا دغدغه دریافت وام و مجوز را داشته باشد بی انگیزه می‌شود.

زر اّبادی یادآور شد: قزوین در بسیاری از بخش‌ها به عنوان پایلوت کشوری شناخته شده و باید با کمک مسئولان در بخش صنعت و تسهیلات و رفع موانع تولید هم شاخص و پایلوت شویم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم بوروکراسی موجب فرار سرمایه گزار شود و با استفاده از اختیارات استانی در گره گشایی از چرخ تولید جدی باشیم.

وی استفاده از ظرفیت اصناف را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از مشکلات این است که از ظرفیت اصناف استفاده نکرده ایم در حالی که توان بالایی برای کمک به دولت دارند.

زرآبادی گفت: بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی و صنعت باشد تا شاهد اتفاقات خوبی در اتان باشیم و اگر این ارتباط تقویت شود به نتایج بهتری می رسیم.

وی اظهار داشت: شاید گفته شود در سال آینده شرایط سخت‌تری در پیش داریم اما اگر عزم جدی داشته باشیم و برای حل مشکلات دست به دست هم دهیم می‌توانیم از مشکلات به سلامت عبور کنیم.

هدایت نقدینگی‌های کوچک به سمت تولید

زرآبادی در ادامه افزود: باید بتوانیم با برنامه ریزی مدون نقدینگی‌های کوچک مردم را به سمت تولید و کارآفرینی هدایت کنیم و اطمینان دهیم بهترین راه برای تقویت اشتغال و تولید همین مسیر است البته تحقق آن در گروه داشتن شفافیت از سوی دولت و بخش خصوصی است.

وی در خصوص تغییر مدیریت‌ها گفت: همیشه تغییر مدیریت‌ها ناشی از ناتوانی و یا ضعف مدیر قبلی نیست بلکه باید دنبال پویایی و تزریق اندیشه‌ها و برنامه‌های جدید باشیم تا به پویایی برسیم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با تشکر از رئیس سابق صمت استان قزوین گفت: امیدواریم رئیس جدید که از جنس صنعت هستند گام‌های مستحکم‌تری برای حل مشکلات تولید بردارند و دغدغه تولیدکننده را برطرف کنند تا شاهد رونق اقتصاد استان باشیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان شایسته در صنعت، تشکل‌های بخش خصوصی و ایده‌های جدی می‌تواند به رونق بخش صنعت در استان سرعت بخشد.

در این مراسم سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت استان قزوین معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.