ارزش توییتر یک‌سوم شد

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز، توییتر (Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و یک سرویس ارائه‌دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا پیام متنی را که توییت (Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند.

 

توییتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد. نمونهٔ اولیهٔ توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخهٔ کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۶ معرفی شد اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرار گرفت.

 

«ایلان ماسک»، بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس؛ سرمایه‌گذار، مدیرعامل و طراح محصولات شرکت تسلا، پاییز پارسال معامله خرید توییتر را با رقم ۴۴ میلیارد دلار تکمیل کرد و بسیاری باور داشتند که این شبکه اجتماعی ارزش بسیار کمتری دارد. حالا یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌گوید ارزش سهام آن‌ها در توییتر به یک‌سوم رقمی رسیده است که در پاییز سال گذشته وجود داشت.

 

صندوق Fidelity Blue Chip Growth Fund اعلام کرده است که ارزش سهام آن در توییتر که در اواخر ژانویه ارزشی برابر ۸.۶۳ میلیون دلار داشت، حالا ارزشی برابر ۶.۵۵ میلیون دلار پیدا کرده است. این یعنی ارزش سهام توییتر حالا به حدود ۳۳ درصد رقمی رسیده که ایلان ماسک پذیرفته بود آن را پرداخت کند.

 

بلومبرگ و رویترز در گزارشی آورده‌اند که نحوه انجام محاسبات فیدلیتی مشخص نیست و به‌طور دقیق نمی‌دانیم چگونه این صندوق این رقم پایین‌تر را به‌دست آورده است. همچنین نمی‌دانیم که آیا فیدلیتی به اطلاعات محرمانه‌ای درباره این شرکت دسترسی دارد یا خیر.

 

طبق این آمارهای بدست آمده مشخص می‌شود که شرایط توییتر نامناسب است. این شبکه اجتماعی تحت مدیریت ایلان ماسک پروژه‌های مختلفی را برای افزایش درآمدزایی آغاز کرد. برای مثال، نسخه جدید سرویس توییتر بلو یکی از همین اقدامات بود که با انتقادات بسیاری درزمینه فروش تیک آبی مواجه شد.

 

علاوه‌براین، توییتر نزدیک به ۸۰ درصد از کارمندان خود را اخراج کرد تا هزینه‌هایش را کاهش دهد. بااین‌حال، ظاهراً این تصمیمات کمک چندانی به وضعیت این شرکت نکرده‌اند و شرایط در کمتر از یک سال بسیار بدتر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.