حرم مطهر رضوی با بیش از ۵۰۰ هزار گل و بوته آراسته شد

سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه کرامت صحن و سرای حرم مطهر رضوی با ۴۰۰ هزار شاخه گل و ۱۵۰ هزار بوته آراسته شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد شبان سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی گفت: این گل‌های تازه با مشارکت گروه گل‌آرایی “اعتاب مقدسه” و گروه خادمیاران گل‌آرایی “رامسر”و همچنین شهرداری مشهد تهیه شده است و ناذران و تولیدکنندگان گل و گیاه از شهر‌های محلات، اصفهان، رامسر، تنکابن در این امر همکاری داشتند.

او افزود: اطلسی، جعفری، شمشاد طلایی، کالانکوآ، داوودی، رُز، ارکیده، مریم و لیلیوم برخی از انواع بوته و شاخه گل‌های مورد استفاده در گل‌آرایی دهه کرامت در حرم مطهر رضوی است.

سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: در آستانه ولادت حضرت ثامن الحجج (ع)، ۳۰ جایگاه در گوشه و کنار بارگاه ملکوتی رضوی همچون رواق‌های امام خمینی (ره) و حضرت زهرا (س)، صحن‌های پیامبر اعظم (ص)، جمهوری و غدیر با شاخه گل‌های بریده آراسته شده است.

شبان بیان کرد: بازپیرایی گیاهان آپارتمانی مسیر‌های تشرف به روضه منوره، گل‌آرایی نقاره‌خانه با استفاده از تاج گل‌ها، گل‌آرایی صحن‌های پیرامونی و رینگ طبرسی و توسی با استفاده از درختچه‌های اهدایی از رامسر و نصب نشان‌های گُلساخته القاب امام رضا (ع)، از دیگر اقدامات حوزه گل‌آرایی حرم مطهر است.

او تصریح کرد: همچنین بیش از هفت هزار متر ریسه رنگی در حرم مطهر نصب شد تا میزان ریسه‌های اماکن متبرکه رضوی در آستانه ولادت حضرت رضا (ع) به افزون بر ۳۵ هزار متر برسد.

سرپرست معاونت امور زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: هزار و ۲۰۰ مترمربع کتیبه دیواری، پرچم رنگی و کتیبه‌های مناسبتی بزرگ و کوچک در صحن‌ها، بست‌ها و ورودی‌ها نیز نصب شد تا در مجموع، در آستانه میلاد حضرت ثامن الحجج (ع) شاهد فضاآرایی حرم مطهر با نصب حدود ۲ هزار مترمربع کتیبه و پرچم باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.