پول نقد دولت آمریکا تا ۹ ژوئن تمام می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز به نقل از راشاتودی، اقتصاددانان بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داده‌اند که دولت ایالات متحده ممکن است تا ۹ ژوئن نقدینگی خود را تمام کند.

 

الک فیلیپس و تیم کروپا در گفتگو با مؤسسه خدمات مالی مارکت‌واچ MarketWatch هشدار دادند که ضرب‌الاجل خزانه داری آمریکا برای افزایش سقف بدهی تا اوایل ژوئن “بسیار دقیق به نظر می رسد.”

 

مارکت واچ به نقل از این اقتصاددانان نوشت: طبق محاسبات آنها، فضای مانور خزانه داری زیر سقف بدهی کنونی تا ۲ ژوئن به سختی از ۳۰ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. این حداقل پول نقدی است که خزانه داری در پیش بینی های قبلی محدودیت بدهی هدف گذاری کرده است – و نقدینگی تا ۹ ژوئن کاملاً از بین خواهد رفت.

فیلیپس و کروپا پیش می‌کنند که توافقی در مورد سقف بدهی اواخر جمعه یا شنبه اعلام شود.

 

آنها می گویند ۸۰ درصد احتمال یک توافق کامل، ۱۰ درصد احتمال یک اصلاحیه کوتاه مدت و ۱۰ درصد احتمال اینکه کنگره به موقع اقدام نکند وجود دارد.

 

بر اساس این گزارش، اگر قانونگذاران آمریکا نتوانند سقف استقراض دولت فدرال را افزایش دهند، این دولت با بدهی ۳۱ تریلیون دلاری خود مواجه خواهد شد.

 

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این در هفته جاری میلادی هشدار داده بود که اوایل ژوئن نکول بدهی رخ خواهد داد.

 

رویترز روز پنجشنبه گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک‌کارتی، قانون‌گذار ارشد جمهوری‌خواه، به توافق بر سر سقف بدهی نزدیک شده‌اند، اما هنوز بر سر کاهش هزینه‌های اختیاری، که طیف وسیعی از برنامه‌های نظامی و داخلی را در این کشور تأمین می‌کند، به توافق نرسیده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.