شناسایی حدود ۱۸۰۰ باغ ویلا برای توسعه گردشگری در البرز

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به شناسایی حدود یک هزار و ۸۰۰ باغ ویلا در این استان اعلام کرد: ساماندهی این باغ ویلاها برای نظم بخشی به گردشگری البرز در دستور کار است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،رحیم خاکی با اشاره به شناسایی حدود یک هزار و ۸۰۰ باغ ویلا در این استان و ساماندهی این باغ ویلاها برای نظم بخشی به گردشگری البرز در دستور کار است، گفت: بیشترین گردشگران استان البرز از پایتخت هستند که بخشی از این باغ ویلاها به آنان تعلق دارد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری طبیعی، کشاورزی و صنعتی است، افزود: طبیعت البرز همواره میزبان جمعیت گردشگران پایتخت است.

او اظهار کرد: البرز با داشتن مناطق ییلاقی و خوش‌ آب و هوا چون کردان، کوهسار و سهیلیه و دارا بودن زیرساخت‌های اقامتی و محلی مناسب یکی از مقصدهای گردشگری پایتخت نشینان است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه البرز محل عبور مسافران ۱۵ استان شمالی و غربی کشور است، افزود: درصدی از گردشگرانی که از این استان عبور می کنند در باغ‌ویلاهای مناطق ییلاقی برای یک یا ۲ شب اقامت می‌کنند.

به گفته خاکی ساماندهی این باغ‌ویلاها در قالب خانه مسافر می‌تواند ضریب اشغال اقامتگاه‌های استان را بالا ببرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.