صندوق کارآفرینی امید ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرد

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید گفت: ۱۲۰ هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از سوی این صندوق طی سال گذشته در کشور ایجاد شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حمیدرضا البرزی روز چهارشنبه در رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به کسب‌ و کارهای روستایی «روستای نو فن» که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: صندوق کارآفرینی امید برای این میزان اشتغال حدود ۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۴۰ هزار و ۸۰۰ طرح پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه عمده نگاه ما به سمت اشتغال است، ادامه داد: حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط از اهداف است. تمام این موارد در سامانه نظارت قابل رصد است و تا سه سال بعد از پرداخت تسهیلات نظارت می شود.

معاون اعتبارات صندوق کارآفرینی امید بیان داشت: طرح نوفن از سال گذشته بر اساس رسالت اجتماعی در صندوق کارآفرینی امید کلید خورده است. براساس اساسنامه، صندوق کارآفرینی امید یک موسسه عمومی غیر دولتی است، اما با وجود این موضوع به دلیل رویکرد صندوق، انتظار سوآوری مطلق از صندوق نخواهد بود.

وی افزود: وجه تمایز میان صندوق کارآفرینی امید و سایر موسسات اعتباری یا به عبارتی مزیت رقابتی، نرخ سود تسهیلات بوده که به طور عمده بین چهار تا ۱۲ درصد است .

البرزی با اشاره به مزیت توانمندسازی کارآفرینی امید، ادامه داد: از آنجایی که صندوق کارآفرینی امید دارای ساختار تخصصی توانمندسازی است، کلیه فعالیت‌های حوزه کارآفرینی از جنس توانمندسازی و حمایت از کسب و کار در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک در روستاها مورد تاکید است، طی سال گذشته ۱۰۰ درصد منابع وجوه اداره شده در صندوق مصرف شده است.

به گفته وی، سهم قابل توجهی از منابع اشتغال پایدار روستایی در اختیار است و بر همین اساس در سال جاری از منابع تبصره ۱۸ نیز ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی امضا شده است.

توسعه پایدار باید از روستا شروع شود

مدیر کل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه پایدار باید از روستا شروع شود، گفت: توسعه روستایی در تمام دنیا اولویت اول تمام برنامه‌های توسعه در کشورها است. اینکه فکر کنیم توسعه در یک کشور باید در شهرهای بزرگ و شهرک‌های صنعتی باشد، اشتباه است.

محمد عباس‌زاده افزود: صندوق کارآفرینی امید یک صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی بوده که در سال ۷۶ تشکیل شده است و طی این مدت ظرفیت‌های خاصی را در کشور ایجاد کرده و جزو معدود موسسات مالی و اعتباری کشور است که در روستاها توسعه و شبکه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول روستایی در خراسان رضوی بیان کرد: این طرح همان هدف نهایی توسعه روستا است. روستای نوفن می‌تواند جایگاه خوبی در این طرح داشته باشد.

افزایش بهره وری هدف اصلی اجرای طرح نو فن در روستاها است

مدیر توسعه زیست‌بوم کسب‌ و کار صندوق کارآفرینی امید نیز در این همایش گفت: پس از تصویب قانون حمایت از اشتغال روستایی در سال ۹۶، میزان تسهیلات ارائه شده به خراسان رضوی در پرورش دام سبک و سنگین ۲۳.۸ درصد، پوشاک ۱۲.۲ درصد و فرش و دست بافته‌ها ۸.۸ درصد بوده است.

محمد صادق حسنی افزود: صنایع دستی ۷.۲ درصد، زعفران و گیاهان دارویی ۳.۲ درصد، مبلمان ۲.۸ درصد، زنبور عسل و فرآوری عسل ۲.۷ درصد، محصولات گلخانه‌ای ۲ درصد، بوم گردی ۱.۹ درصد و صنایع غذایی و تبدیلی ۱.۲ از سهم تسهیلات صندوق کارآفرینی امید را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: برای تبیین طرح نوفن با پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌های کشاورزی و مراکز تحقیقات شیلات و کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مشورت و نظرخواهی شده است.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کار آفرینی امید ادامه داد: این صندوق قصد دارد نقش واسطه‌گری را ایفا کند و محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان را در اختیار صاحبان کسب وکار روستاها قرار دهد.

وی بیان کرد: هدف اصلی اجرای طرح‌های نو فن در روستاها توسط صندوق کارآفرینی امید،  افزایش بهره‌وری، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و سود بیشتر برای مخاطبان و جامعه هدف است.

طرح روستای “نو فن” با هدف انتقال فناوری و تکنولوژی به کسب و کارهای روستایی از ۲ سال گذشته در سطح کشور اجرایی شده است، مسوولان و ایده پردازان این طرح امیدوارند با اجرای آن، اشتغال پایدار و پیشگیری از روند فزاینده مهاجرت در روستاها تحقق یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.