میوه درختان توت شهری به مقدار زیادی آلوده است

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های شهرداری مشهد گفت: میوه درختان توت شهری به میزان زیادی آلوده است و باید از خوردن آنها خودداری کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،رضا اسماعیلی مسئول مرکز پایش آلاینده‌های شهرداری مشهد گفت: آلاینده‌های هوا و ذرات معلق، ترکیبی از چندین آلاینده سمی و خطرناک هستند که طبق سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد، به طور متوسط در سال ۲۴۵ هزار تن انواع آلاینده‌های هوا منتشر می‌شود که مقدار قابل توجهی از آن‌ها به خصوص ذرات معلق در سطح شهر نشست می‌کنند.

او افزود: نشست آلاینده‌ها تاثیر سویی بر پوشش گیاهی از جمله درختان سطح شهر دارد و نشست آلاینده‌ها روی برگ درختان منجر به مختل شدن فرایند فیزیولوژیکی درختان از جمله عمل فتوسنتز می‌شود.

مسئول مرکز پایش آلاینده‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در مبحث کشاورزی شهری نیز میوه‌های شهری از جمله درختان توت کاشته شده در سطح شهر به ذرات معلق کاملا آلوده است و مصرف آن خطرناک است و بر سلامت شهروندان تاثیر مستقیم دارد.

اسماعیلی بیان کرد: آلودگی این میوه با شستن نیز از بین نمی‌رود بلکه بیشتر به داخل میوه نفوذ می‌کند همچنین بارش باران‌های اسیدی در شرایط هوای آلوده میزان آلایندگی و خطر این میوه‌ها را دو چندان می‌کند و این تصور که میوه درخت توت پس از باران تمیز و شسته شده است، بسیار اشتباه است.

او از شهروندان خواست از خوردن میوه توت درختان سطح شهر خودداری کنند و فقط از دیدن منظره زیبای آن لذت ببرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.