۱۴ شهرستان خراسان رضوی در رشته شنا فعال هستند

رئیس هیئت شنای استان خراسان رضوی گفت: ۱۴ شهرستان خراسان رضوی در رشته شنا فعال هستند اما نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه از جمله شهرستان هایی هستند که به طور جدی در حال فعالیت هستند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حسین گرایلی گفت: در حدود شش ماه که به عنوان رئیس هیئت شنای خراسان رضوی فعالیت می‌کنم دو مسابقه قهرمانی کشور در دو رده آقایان و بانوان به نام جام ولایت را میزبان بودیم که قهرمان کشور شدیم.

وی افزود: در لیگ برتر شنا نیز سال گذشته تیم سرزمین موج های آبی از خراسان قهرمان لیگ شد و برای نخستین بار در لیگ دسته اول واترپلو کشور هم تیم داشتیم که دوم شدیم.

گرایلی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط بدی نداریم اما در دوران کرونا که استخرها تعطیل بوده، متاسفانه ریزش زیادی در بین قهرمانان استان داشتیم به همین دلیل  تمام سعی خود را خواهیم کرد تا با مسائلی مانند استعدادیابی این مسئله را حل کنیم.

رئیس هیئت شنای خراسان رضوی اظهار کرد: مسئول انجمن شنای آموزش و پرورش نیز هستم و به همین دلیل سعی می‌کنم تا از ظرفیت و استعداد دانش آموزان در این زمینه استفاده کنم. جشنواره های مختلفی را هم داریم که افراد مستعد را جذب و از آنها حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر مدارس شنای زیادی در نقاط مختلف مشهد مجوز فعالیت گرفته اند که می‌توانند در بحث معرفی استعدادهای این رشته به هیئت شنای استان کمک کنند.

گرایلی عنوان کرد: ۱۴ شهرستان در رشته شنا در خراسان رضوی فعال هستند اما نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه از جمله شهرستان‌هایی هستند که به طور جدی  فعالیت دارند.

رئیس هیئت شنای خراسان رضوی ادامه داد: داوران بسیار خوبی داخل استان در اختیار داریم که حتی در مسابقات کشوری که در مشهد برگزار می‌کنیم از همین داوران استفاده می‌شود و نیازی به حضور داوران سایر استان‌ها نداریم. مربیانی را هم که در استان خراسان رضوی داریم جزو بهترین مربیان در سطح کشور هستند.

وی افزود: امسال میزبان مسابقات قهرمانی کشور در دو رده آقایان و بانوان خواهیم بود و به دنبال تکرار قهرمانی هستیم؛ در رشته واترپلو هم به دنبال این هستیم که در یکی از رده های سنی میزبان باشیم.

گرایلی در پایان خاطرنشان کرد: ابوالفضل سام و سینا غلامپور دو ملی پوش شنای کشورمان از خراسان رضوی هستند که اخیرا از مسابقات بین المللی ترکیه بازگشتند و اولین افتخارات هیئت شنای خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را رقم زدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.