صادرات امسال قم با رشد ۱۰ درصدی آغاز شد

مدیرکل گمرکات قم گفت: در فروردین‌ماه امسال ۲۱ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۲۲ دلار کالا از گمرکات این استان به بازار‌های جهانی صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش‌از ۱۰ درصد رشد داشته‌است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،اسفندیار دریکوندی گفت: این میزان صادرات در قالب تعداد ۴۶۸ اظهارنامه به وزن ۱۷ هزار و ۸۸۵ تُن انجام شد که نشان دهنده ظرفیت بالای گمرکات قم برای ثبت رکورد‌های جدید صادراتی در سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل گمرکات قم همچنین با اشاره به نقش موثر گمرکات قم در درآمدزایی و توسعه اقتصادی استان، افزود: در همین رابطه درآمد گمرکات قم تنها در فروردین‌ماه سال‌جاری به رقم ۴۲۱ میلیارد و ۸۰۷ میلیون ریال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش‌از ۲۷۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریکوندی در خصوص وضعیت واردات استان در فروردین‌ماه امسال نیز گفت: در این مدت ۱۵ میلیون و ۵۹ هزار و ۳۷ دلار کالا در قالب تعداد ۱۲۲ اظهارنامه و به وزن سه‌هزار و ۲۵۶ تُن از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که حجم اصلی آن شامل کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم و مواد اولیه قابل استفاده در واحد‌های تولیدی است.

مدیرکل گمرکات قم بیان کرد: طی مدت یاد شده ۲۸ نوع محصول تولید شده در واحد‌های صنعتی و سایر بخش‌های اقتصادی قم (نظیر محصولات بخش کشاورزی) به بیش‌از ۲۲ کشور جهان صادر شد که نشان دهنده موقعیت مناسب این استان در عرصه تجارت خارجی است.

دریکوندی تاکید کرد: برای تسهیل فرآیند‌های اداری در اداره کل گمرکات استان قم از ظرفیت سامانه‌های الکترونیکی به خوبی استفاده می‌شود که این موضوع مورد توجه و رضایت فعالان اقتصادی قرار گرفته و ما این مسیر را در سال جدید با جدیت بیشتر دنبال می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.