کلاهبرداری با ترفند کمک مالی در شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتای البرز به کاربران شبکه اجتماعی درباره خطر هک شدن حساب کاربری هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری با هک و یا جعل حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی کاربران، اقدام به ارسال پیام درخواست وجه به دنبال‌کنندگان قربانی نموده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سرهنگ رسول جلیلیان گفت: پرونده های متعددی درخصوص هک شبکه مجازی از کاربران و دنبال کننده های آنها به پلیس فتا ارجاع می شود که بیشترین عامل آن کوتاهی و سهل انگاری کاربران است که نکات امنیتی در فضای مجازی را رعایت نمی کنند.

وی اضافه کرد: کاربران از کلمات عبور ضعیف و یا شماره تلفن و یا تاریخ تولد برای رمز عبور شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند که را ههای دستیابی به کلاهبرداران و هکرها را هموار می کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سبب می شود اکانت کاربران هک می‌شود، استفاده از نرم‌افزارهایی برای افزایش تعداد فالور، لایک یا کامنت است.

وی گفت: مجرمان با تحریک احساسات کاربران و با ارسال پیام هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف از فالوورهای (مخاطبان) آنها کلاهبرداری می کنند .

رییس پلیس فتا البرز بیان داشت: کاربران چنانچه درخواست کمک از طرف دوستان خود در فضای مجازی دارند قبل از اقدام حتما با آنها تماس و سپس اقدام به کمک کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.