نشست بانوان فعال در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع)

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،بانوان فعال در حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیدار کردند

دکتر فرهاد غلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با تقدیر از بانوان همکار که دست در دست هم در ارتقای همه جانبه دانشگاه در بخش های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، و علمی تلاش می کنند، با اشاره به جایگاه عظیم زن، اظهار کرد: خداوند متعال رحمت خود را از سمت زنان به بندگانش می رساند و جایگاه بانوان هر چه بیشتر در جامعه حفظ شود و حرمت زنان محفوظ باشد آن جامعه پیشرفت بیشتری دارد و خانواده مستحکم تر می شود.

حجت‌الاسلام دکتر سید حسین حسینی مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری نشست های هم اندیشی بانوان در دانشگاه گفت : پیش از انقلاب در کل کشور ۳۶۰۰ پزشک زن داشتیم اما به به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون ۶۶ هزار نفر پزشک زن داریم و ۶۰ درصد از کارکنان مجموعه های وزارت بهداشت را زنان تشکیل می دهند.
وی با تاکید بر اینکه اسلام هرگز مانع رشد علمی و فرهنگی و … زنان نبوده و نیست، نقش اصلی زنان را نقش مادری زن دانست و افزود: وجود زن در این زمینه مصداق رحمت الهی است و هیچ کاری نباید هویت مادری و نقش زن در تربیت فرزندان را تحت تاثیر قرار دهد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: مهمترین عنصر تمدن ها سبک زندگی است که این سبک زندگی را بانوان تعیین می کنند و در شیوه آن تاثیرگذارند .

در ادامه خانم دکتر رکنی عضو هیات علمی دانشگاه و رییس کارگروه زن خانواده استان به تبیین سبک زندگی قرآنی و تشریح نقش زن و خانواده در فرهنگ اسلام پرداخت.

دکتر سروی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ابتدای این نشست گفت: از بین ۵۶۰ هیات علمی دانشگاه ۲۴۰ نفر از بانوان هستند و ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه و بیش از ۵۰ درصد کارکنان دانشگاه را هم بانوان تشکیل می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.