نوبرانه‌های سرخ رسید؛ هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان

برداشت نوبرانه توت فرنگی در مازندران در حالی آغاز شده است که هر کیلوگرم آن ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حسین مولایی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برداشت توت فرنگی به صورت انبوه از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: برخی بهره برداران که اقدام به کشت نایلونی توت فرنگی کرده بودند اکنون محصول خود را برداشت و به بازار عرضه می‌کنند.

او فزود: برداشت توت فرنگی در فضای باز هنوز انجام نشده است و با توجه به شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌شود اوائل اردیبهشت این کار صورت بگیرد.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سطح زیرکشت توت فرنگی پارسال در مازندران یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار بود که با توجه به استقبال کشاورزان این میزان امسال بیشتر شده است.

مولایی با بیان اینکه قیمت توت فرنگی به طور متوسط هر سال ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش دارد، گفت: این موضوع باعث رغبت کشاورزان به کشت توت فرنگی شده است.

بررسی بازار‌های مازندران نشان می‌دهد هر کیلوگرم توت فرنگی نوبرانه که از مزارع بهنمیر برداشت شده اند اکنون ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که پیش بینی می‌شود با برداشت انبوه از اواخر فروردین این قیمت کاهش یابد.

بر اساس آمار‌های جهاد کشاورزی مازندران بیش از ۴ هزار مازندرانی در مناطق بهنمیر، جویبار، بابلسر، بهشهر قائمشهر و آمل به کشت توت فرنگی مشغول هستند و سالانه ۱۶ تن توت فرنگی از این مزارع برداشت می‌کنند که بخشی از آن نیز به کشورهای روسیه و عراق صادر می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.