آمار تصادفات نوروزی نگران کننده شد

سردار مؤمنی با بیان اینکه آمار تصادفات نوروزی در کشور نگران کننده شده، گفت: چهار عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز ۸۲ درصد حوادث جاده‌ای در کشور است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه کشور در بازدید از راه‌های هرمزگان گفت: چهار عامل سبقت و سرعت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی علت بروز ۸۲ درصد حوادث جاده‌ای در کشور است.

وی گفت: در حوادث جاده‌ای سفر‌های نوروز پارسال، هزار و صد نفر جان باختند و ۱۸ هزار نفر مجروح شدند که امسال نیز روند حوادث افزایشی است و آمار نگران کننده است.

سردار مؤمنی افزود: از هموطنان می‌خواهیم به این چهار عامل توجه ویژه داشته باشند، سرعت مطمئنه را رعایت کنند، در حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند.

وی گفت: اکنون هم شاهد بار رفت و هم بار برگشت در جاده‌های کشور هستیم که ترفیک در محور‌های کشور پر حجم، اما روان است.

سردار مومنی افزود: فقط در محور‌های شمالی مانند هراز و قزوین- رشت ترافیک سنگین و نیمه سنگین است.

رئیس پلیس راه کشور گفت: توجه نکردن به جلو در سال‌های گذشته عامل ۳۶ درصد حوادث بوده که اکنون به چهل درصد افزایش یافته که ناشی از استفاده از تلفن همراه است.

وی گفت: نیرو‌های پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز برخورد بدون اغماض خواهند داشت، زیرا نود درصد مردم قوانین را راعایت می‌کنند و فقط ده درصد رانندگان قوانین را رعایت نمی‌کنند.

سردار مومنی افزود: امسال تردد به طرف استان‌های جنوبی افزایش داشته اما بیشترین ماندگاری گردشگران در استان‌های مازندران و گیلان است و بیشترین ورودی مسافران نیز به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان رضوی، تهران و اصفهان بوده است.

رئیس پلیس راه کشور درباره بازگشایی جاده چالوس گفت: این جاده به علت نا ایمن بودن و ریزش سنگ، بسته شده است و نیرو‌های راهداری در حال تلاش برای ایمن سازی مسیر هستند که پس از ایمن سازی، بازگشایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.