ساری چهارشنبه سوری آرامی را پشت‌سر گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساری، گفت: انجام اقدامات ایمنی و پیشگیرانه توسط مربیان و تیم‌های ایمنی سازمان آتش نشانی، شهرستان ساری چهارشنبه سوری آرامی را پشت سر گذاشت.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سید سلمان ابوالقاسمی  اظهارکرد: در طول برنامه‌های مدون با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی، مباحث مربوط به ایمنی و آموزشی توسط مربیان سازمان آتش‌نشانی به صورت پایه‌ای در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی به تمام دانش آموزان، آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه در اماکن عمومی مانند پارک‌ها و خانه‌های  شهروندی، چنانچه درخواستی مبنی بر آموزش‌های ایمنی و پیشگیرانه داشته باشند، با حضور مربیان این سازمان آموزش‌های لازم به آنها ارائه خواهد شد، افزود: چنانچه درخواست آموزش از سوی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی به این سازمان داده شود نیز فعال و همکاران ما در بخش آموزش مشتاقانه حضور پیدا خواهند کرد.

ابوالقاسمی با اظهار اینکه اگر درخواستی برای آموزش‌های ایمنی به ما داده نشود، این سازمان طبق اهداف و خط مشی خود چنانچه نیازی به ارائه آموزش باشد در آنجا حضور و اقدام به خدمت رسانی خواهد کرد، یادآور شد: این سازمان تاکنون آموزش‌های متعدد و مستمر را برای رانندگان تاکسی، سایر اصناف و اقشار مختلف جامعه در طول سال داشته است.

وی افزود: خروجی این آموزش‌ها و اقدامات پیشگیرانه این بود که در طول سال گذشته و جاری شهر ساری بسیار آرام و دور از مخاطرات بود.

این مسئول اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی در اجرای فعالیت‌های آموزشی خود علاوه بر ارائه خدمات آموزش حضوری، طراحی، چاپ و نصب بنر، تراکت، پوسترهای آموزشی را در سطح جامعه پخش و آن‌ها را در فضای مجازی و سایت سازمان برای بهره‌مندی عمومی بارگذاری می‌کند.

وی در بحث تخریب ماشین آتش‌نشانی در شب چهارشنبه آخر سال یادآور شد: این موضوع با پرسش از افراد مختلف و معلوم شدن حقایق تکذیب شد، هیچ‌گونه حمله و تخریب به ماشین آتش‌نشانی انجام نشد و هیچکدام از همکاران ما مصدوم نشدند.

ابوالقاسمی با اشاره به آمار حوادث شب چهارشنبه آخر سال، گفت: سازمان آتش‌نشانی مطابق مصوبه وزارت کشور مسئول تامین ایمنی شهر بوده و در این راستا تعداد ۷ جایگاه در سطح شهر، یک مورد حریق مغازه، ۴ مورد حریق لاستیک و ۲ مورد حریق ضایعاتی مشاهده شد.

وی افزود: یک مورد واژگونی خودرو وانت در خیابان رودکی(شهبند)، ۲ مورد حریق منزل، ۳مورد حمله سگ در منزل داشتیم که برای ساکنین آن ایجاد مزاحمت کرده بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری ساری، یادآور شد: در ۲۴ ساعت مربوط به چهارشنبه آخر سال تعداد ۵۳۲ مکالمه و تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ صورت گرفت و در طی آن ۳۳ مأموریت و ۷ استقرار برای تأمین ایمنی در سطح شهر ایجاد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.