راه اندازی ظرفیت هزار تنی کارخانه کود آلی رشت تا پایان سال

رئیس شورای شهر رشت گفت: در گذشته ظرفیت کارخانه کود آلی رشت ۵۰۰ تن در روز بود که عملا تک فاز کار می کرد، اما تا پایان سال و قبل از تعطیلات نوروز، ظرفیت این کارخانه به ۱۰۰۰ تن در روز می رسد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در نشست با خبرنگاران، با اشاره به عملکرد خوب شهرداری رشت طی سه ماه اخیر با حضور سرپرست، اظهار کرد: طی ۴۵ روز کاری اخیر حدود ۱۳ هزار تن تولید آسفالت داشتیم؛ این در حالی است که تولید آسفالت طی ۹ ماهه ابتدای امسال ۲۱ هزار تن بود.

وی از آسفالت مجدد ۶۸ مسیر اصلی و فرعی شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: مسیر کانال ژ۵ و تقاطع غیر همسطح فرزانه در میدان ولیعصر نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر رشت از انتخاب شهردار جدید بعد از تعیین تکلیف قضایی اختلافات شورا و شهردار سابق و تایید استیضاح، خبر داد و اضافه کرد: شهردار رشت با اتفاق آرا انتخاب شده و امیدواریم شاهد تحولات بهتر و موثرتری در رشت باشیم.

واثق کارگرنیا در ادامه به روند بهسازی دفن گاه زباله سراوان اشاره کرد و افزود: سراوان یکی از معضلات اساسی شهر رشت است و خوشبختانه با ورود و مساعدت استاندار گیلان در این عرصه و پیگیری وزیر کشور و رئیس جمهور، شاهد اقدامات خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه بهسازی دفن گاه سراوان بیش از قرارداد پیمانکار پیشرفت دارد، عنوان کرد: در گذشته ظرفیت کارخانه کود آلی رشت ۵۰۰ تن در روز بود که عملا تک فاز کار می کرد، اما تا پایان سال و قبل از تعطیلات نوروز، ظرفیت این کارخانه به ۱۰۰۰ تن در روز می رسد.

رئیس شورای شهر رشت از نصب تاسیسات خطوط جدید کارخانه کود آلی خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این کارخانه می توانیم زباله ۱۰۰۰ تنی روزانه رشت را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم و به ۵۰۰ تن برسانیم؛ البته این ۵۰۰ تن زباله تر نبوده و مشکل شیرابه ندارد و تنها ریجکت های حاصل از بازیافت کارخانه کود آلی را شامل می شود.

وی همچنین به معرفی برند جدید شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: رشت برند شهر خلاق خوراک یونسکو را دارد و اکنون به عنوان شهر جهانی صنایع دستی مطرح است و قطعا می توانیم فرصت مناسبی را برای تولید و عرضه تولیدات صنایع دستی هنرمندان استان ایجاد کنیم.

واثق کارگرنیا همچنین به ساماندهی تالاب عینک رشت اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه شورای شهر و شرکت آب منطقه ای استان، در سال ۱۴۰۲ شاهد ورود سرمایه گذار بخش خصوصی به این تالاب خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.