مهر تایید بر رویکرد فناورانه شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان

شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به عنوان مجموعه برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری انتخاب شد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: این شرکت، روز گذشته در همایش بنگاه فناوری و رشد اقتصادی به میزبانی نمایشگاه بین‌المللی تهران، به عنوان مجموعه برگزیده و پیشرو در توسعه فناوری انتخاب شد.

او با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فعالیت‌های آن‌ها محور اصلی برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان است، افزود: در همین زمینه۴۲۰ پلاک زمین با کاربری صنعتی و کارگاهی در مساحت‌های مختلف برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به سیاست‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شرکت‌های دانش بنیان، بهای حق بهره‌برداری با بیشترین مساعدت در نحوه پرداخت و اعمال تنفس ۶ ماهه و مشوق مربوط دریافت می‌شود و این شرکت‌ها در صورت بهره‌برداری پیش از موعد نیز مشمول حداکثر ۳۰ درصد مشوق بهای کل حق بهره‌برداری می‌شوند.

سواری گفت: همچنین ۴۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی استان برای استقرار واحد‌های دانش بنیان که توان خرید و ساخت سالن تولید ندارند در نظر گرفته شده که در نیمه اول سال آینده تحویل می‌شود.

او شناسایی شرکت‌های مستعد دانش بنیان را از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی اعلام و اضافه کرد: پس از آن برای اخذ مجوز دانش بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این شرکت‌ها حمایت می‌شود.

از حدود ۷ هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد از آن‌ها در استان اصفهان فعال هستند.
۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک اجرایی شده و بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول به کار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.