اصفهان، آماده اسکان ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی در شبانه‌روز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: ظرفیت اقامت گردشگران نوروزی تا صد هزار نفر در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ اسکان صد هزار گردشگر در هر شبانه روز در اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های سنتی و خانه‌های بومگردی و اماکن دیگر از جمله اقامتگاه‌های گردشگری، مدارس و اقامتگاه‌های موقت مانند ورزشگاه‌ها پیش بینی شده است.

او ظرفیت اقامتگاه‌های رسمی استان اصفهان را حدود ۵۰ هزار نفر در شبانه روز اعلام و اضافه کرد: اصفهان حدود ۱۵۰ هتل،۴۵۰ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افزایش ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: تعداد کلاس‌های درس در نظر گرفته شده از پنج هزار باب در نوروز ۱۴۰۱ به هفت هزار کلاس در نوروز ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

ایزدی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما و بارش باران در نوروز گفت: امسال از ظرفیت ورزشگاه‌هایی که در اختیار شهرداری‌ها و اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد نیز برای اسکان موقت مسافران نوروزی استفاده می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها هم استفاده می‌شد، اما با توجه به همزمانی نوروز با ماه رمضان و برنامه‌های مساجد تلاش می‌شود تا بیشتر از ظرفیت ورزشگاه‌ها استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: در شهر اصفهان اولویت نخست برای اسکان گردشگران استفاده از ظرفیت‌های همین شهر و سپس شهر‌های مکمل آن شاهین شهر و خمینی شهر است.

ایزدی با بیان اینکه اوج سفر‌های نوروزی در چند بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹ اسفند، سال تحویل تا چهارم فروردین و چهارم تا دوازدهم فروردین پیش بینی می‌شود، افزود: طبق اطلاعاتی که داریم استقبال از پیش کرایه اتاق در هتل‌ها و اقامتگاه‌های اصفهان برای تعطیلات نوروز مطلوب بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.