تحقق ۶۰ درصد برنامه بیمه باغات استان قزوین

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۰ درصد برنامه هدف‌گذاری شده برای پوشش باغات این استان به مساحت هشت هزار و ۷۰۰ هکتار محقق شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمدحسین عطایی شنبه ۲۰ اسفند در نشست ستاد بیمه استان قزوین با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه هدفگذاری شده برای بیمه باغات استان قزوین ۱۲ هزار هکتار بود که خوشبختانه در سال جاری با رشد بسیار خوبی همراه شدیم.

بنابر اعلام روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، وی اضافه کرد: برای تحت پوشش حداکثری بیمه در حوزه محصولات دامی و بخش باغی استان قزوین باید از روش‌های سلبی و ایجابی استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: باید سازوکاری تشویقی تعیین کنیم که تسهیلات بانکی به افرادی که محصولات خودشان را بیمه می‌کنند اعطا شود، چراکه اهمیت بیمه کشاورزی بسیار بالا بوده و باید در جامعه تولیدکننده و بهره‌بردار مورد اهتمام قرار گیرد.

وی بیان کرد: بخش از کارهای بیمه مربوط به ظرفیت‌ تشکل‌ها است که در این میان از توان نظام دامپزشکی استان قزوین برای افزایش پوشش بیمه کشاورزی بسیار مهم است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از همایش‌ها ‌و کارهای ترویجی برای پوشش حداکثری بیمه نباید غافل شد که این مهم برعهده مدیریت ترویج جهاد کشاورزی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.