قوچان رتبه اول نهال‌کاری در خراسان رضوی را از آن خود کرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان گفت: قوچان با کاشت نهال در ۶۰ هکتار از اراضی و اجرای ۴۱ پویش نهال‌کاری توانسته است رتبه اول خراسان رضوی را در این زمینه از آن خود کند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان با اشاره به نهضت جهادی کاشت یک میلیارد نهال در کشور گفت: طی یک ماه گذشته ۴۱ پویش نهال‌کاری در این شهرستان اجرایی شده که در حدود ۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان توسط شهرداری‌ها، شهرک‌های صنعتی، دهیاری‌ها و… نهال‌کاری صورت گرفته است.

او بابیان اینکه قوچان تاکنون رتبه اول خراسان رضوی در نهال‌کاری را از آن خودکرده است، افزود: تاکنون علاوه بر کاشت یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال گلدانی در پنج هکتار از اراضی این شهرستان و توزیع پنج هزار اصله نهال، کاشت نهال‌های زرشک کوهی، عناب و درخت اُرس در ۵ هکتار از اراضی ملی منطقه سلطان زیرابه انجام‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان بابیان اینکه ظرفیت این شهرستان کاشت ۲۰ هزار اصله نهال غیر مثمر بوده است و توانایی اجرای پویش نهال‌کاری در ۱۴۱ هکتار وجود دارد، ادامه داد: این شهرستان پیشگام احیای مراتع بوده و تاکنون برای ۳۰۰ هکتار قرارداد بسته‌شده است که مقداری انجام و مابقی تا نیمه فروردین انجام می‌شود.

زمانی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف منابع طبیعی تأمین چوب موردنیاز صنایع با اجرای طرح‌های زراعت بوده که این شهرستان با انجام قراردادی برای تولید چوب، در حال واردکردن ۲۰ هزار اصله نهال صنوبر از استان کرمانشاه است.

او از تشکیل تنها یک پرونده مربوط به قطع بی‌رویه درختان در اراضی ملی این شهرستان طی امسال خبر داد و تصریح کرد: پیش از انجام قطع درختان به‌طورقطع کارشناسان بازدید از محل مربوطه را انجام و مجوز قطع و پروانه حمل صادر می‌شود که تاکنون یک هزار و ۱۰۲ مورد پروانه حمل چوب برای ۵ هزار و ۶۰۲ تن چوب صادرشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان با اشاره به اعتبارات جذب‌شده درزمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری تاکید کرد: هم‌زمان با هفته منابع طبیعی کلنگ اجرای بند‌های خاکی و گابیونی در حوزه قره شاهوردی و خمارتاش به زمین زده می‌شود که برای پروژه اول حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و پروژه دوم یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته‌شده است.

زمانی بابیان اینکه اجرای بند خاکی در روستای ینگه قلعه هودانلو نیز یکی از اولویت‌های مهم بوده که هنوز اعتبار مصوبی برای آن تخصیص نیافته است، اظهار کرد: ۶ میلیارد تومان نیز اعتبار مصوب برای شهر مزرج است، اما تنها بخش کوچکی از اعتبار تخصیص پیداکرده که در صورت اختصاص حداقل نیمی از اعتبار موردنیاز، پروژه به سمت عقد قرارداد و اجرایی شدن می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.