دو دهم تعهد ملی کاشت یک میلیارد نهال در البرز محقق می شود

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: از تعهد دولتی کاشت یک میلیارد نهال، ۲۰۰ میلیون اصله در مدت ۴ سال در این استان کاشت و تولید می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،بیات سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: برای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت سالانه ۴۱ میلیون اصله نهال بومی دربزرگترین نهالستان جنگلی و مادری کشورکاشت وتولید می شود .

او با بیان اینکه طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور برای مدت چهار سال هدفگذاری شده است گفت بادستور وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با کمک و مشارکت تمام دستگاه های دولتی مانند وزارت کشور، شهرداری ها، جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و با همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی و عموم مردم اجرا شود.

بیات با اشاره به اینکه آغاز این طرح ملی با کاشت ۱۱ میلیون اصله نهال در نهالستان بزرگ کرج از آذرماه سال جاری آغاز شده تا کاشت آن ها از سال آینده اجرا شود، افزود: از ۴۱ میلیون اصله نهال تولیدی در استان البرز قرار است ۱۱ میلیون اصله نهال توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در نهالستان بزرگ کرج، ۲۰ میلیون اصله نهال توسط شهرداری و ۱۰ میلیون اصله نیز توسط نهالستان های خصوصی مجاز زیر نظر جهاد کشاورزی تولید شود.

او گفت: این نهال ها از سال آینده بر اساس مناطقی که در طرح مطالعاتی تعریف شده و مناسب درختکاری و جنگل کاری است توزیع و کاشته می شود که این مناطق در محور کرج- چالوس، طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد مشخص شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: درمجموع قرار است استان البرز از یک میلیارد درخت، ۲۰۰ میلیون اصله درخت را درمدت ۴ سال کاشت وتولید کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.