توصیه‌های پلیس راه اصفهان برای سفر‌های ایمن نوروزی

رئیس پلیس راه استان اصفهان در آستانه سفر‌های نوروزی به مردم توصیه کرد پیش از برنامه‌ریزی وارد جاده نشوند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سرهنگ اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پیش بینی می‌شود اوج سفر‌های نوروزی از بیست وسوم اسفند تا چهارم فروردین باشد، گفت: مهم‌ترین کار برای شروع سفر برنامه ریزی و نتیجه بی برنامگی، خواب آلودگی رانندگان و واژگونی خودرو‌هاست.

او با تاکید بر اینکه ساعات حرکت و استراحت در زمان رانندگی باید مشخص شود، افزود: افراد باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که سفرشان با زمان‌های پرازدحام جاده‌ها تداخل پیدا نکند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بیشتر جاده‌های استان بزرگراه و آزاد راه است و رانندگان باید مراقب باشند دچار یکنواختی و وسوسه برای افزایش سرعت نشوند.

سرهنگ زارع با یادآوری اینکه رانندگان باید به ازای هر ۲ ساعت رانندگی در محل مناسب توقف و استراحت کنند، افزود: در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بیشترین تصادفات اتفاق می‌افتد و رانندگان هم معمولا با نشانی‌ها و ورودی شهر‌ها آشنا نیستند و با اقدامات پیش‌بینی نشده از جمله دنده عقب حادثه آفرین می‌شوند.

او تصریح کرد: بستن کمربند ایمنی برای کودکان زیر ۱۲ سال و همه سرنشینان عقب خودرو ضروری است و آمار خسارت‌ها را کاهش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.