بازدید گردشگردان ۸۲ کشور جهان از حرم حضرت معصومه (س)

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) از بازدید ۶ هزار و ۴۲۷ گردشگر بین‌المللی از ۸۲ کشور جهان از حرم مطهر خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،کمال ثریا اردکانی، رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) در گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۶ هزار و ۴۲۷ گردشگر بین‌المللی از ۸۲ کشور جهان از حرم مطهر بازدید کردند که کشور‌های اسپانیا، لهستان، ایتالیا، آمریکا، روسیه، آلمان، هلند، فرانسه، جمهوری چک و برزیل ۱۰ کشور اولی هستند که بیشترین گردشگر بین‌المللی را داشته‌اند.

وی با اشاره به تعداد گردشگران بین‌المللی این ۱۰ کشور که از حرم کریمه اهل‌بیت (س) دیدن کردند، بیان کرد: یک هزار و ۲۶۵ نفر از اسپانیا، ۷۱۹ نفر از لهستان، ۶۶۴ نفر از ایتالیا، ۴۵۷ نفر از آمریکا، ۴۵۳ نفر از روسیه، ۳۶۷ نفر از آلمان، ۲۰۴ نفر از هلند، ۱۹۶ نفر از فرانسه، ۱۸۷ نفر از جمهوری چک و ۱۴۷ نفر از برزیل وارد حرم مطهر شدند.

رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه که بسیاری از گردشگران خارجی که توسط تور‌های گردشگری یا به صورت انفرادی وارد حرم می‌شوند به اداره امور بین‌الملل حرم مطهر مراجعه نمی‌کنند، عنوان کرد: این آمار مربوط به گروه‌هایی است که به‌محض ورود به حرم برای همراهی کارشناس زبان‌دان به این اداره مراجعه می‌کنند و اطلاعاتشان به ثبت می‌رسد.

اردکانی به برنامه حرم مطهر درحوزه گردشگران بین‌المللی اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگران بین‌المللی تور حرم‌شناسی، نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ به سوالات گردشگران در دفتر بین‌الملل حرم واقع در صحن امام هادی (ع) ترتیب می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از موزه و اجرای برنامه حرم‌شناسی به فراخور فرهنگ و زبان گردشگران از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.