بهره برداری از نخستین هتل شناور در دریاچه ولشت + فیلم

اولین هتل شناور با ۲۰ سوئیت متحرک در دریاچه ولشت بهره برداری می‌شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد حسن‌زاده، سرمایه گذار طرح تفریحی و توریستی و گردشگری دریاچه ولشت شهرستان چالوس گفت: ۶۶ هکتار از دریاچه ولشت و اطراف آن پس از مزایده و عقد قرارداد دولتی با شرکت آب منطقه‌ای مازندران در سال ۹۷ به این شرکت واگذار و همزمان اجرای طرح نیز آغاز شد.

او افزود: این مجموعه شامل مراکز اقامتی تفریحی، بازی‌های آبی، رستوران و شهربازی خواهد بود که بخشی از آن بهره برداری شده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه دو شهرک اقامتی در اطراف دریاچه ساخته خواهد شد، ادامه داد: فرایند استعلامات و مجوز‌ها در ادارات مربوطه در حال انجام است و تا پایان اسفند امسال عملیات اجرایی ساخت این دو شهرکت اقامتی نیز آغاز شود.

او گفت: ۲۰ سوئیت متحرک و شناور قرار است در این پروژه اجرا شود که اولین هتل شناور ایران خواهد بود.

سرمایه گذار طرح تفریحی و توریستی و گردشگری دریاچه ولشت گفت: در سفر استاندار به دریاچه ولشت مصوب شده بود جاده دسترسی روستای سنار تا دریاچه ولشت و راه دسترسی روستای سنار تعریض و آسفالت شود که ۵ کیلومتر آن با هزینه شخصی آسفالت و مقرر شد با مشارکت اداره راه و شهرسازی آسفالت و تعریض انجام شود.

او افزود: ۱۷۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح گردشگری در دریاچه ولشت هزینه شده است و میزان سرمایه گذاری تا ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

حسن‌زاده ادامه داد: با بهره برداری کامل از این طرح برای ۲۲۰ نفر از اهالی منطقه شغل ایجاد خواهد شد

دریاچه ولشت با عمق ۱۷ تا ۲۸ متری در ارتفاع یکهزار متری دریای خزر در منطقه کوهستانی تخت سلیمان، و در فاصله ۳۵ کیلومتری چالوس در روستای سنار بخش مرزن آباد قرار دارد.

این دریاچه که جزو ۱۰ دریاچه آب شیرین کشور است سال ۱۳۸۸ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و بر اساس منابع تاریخی دریاچه ولشت ۱۰۵۷ سال پیش بخاطر رانش زمین بوجود آمد و ولشت در واقع به معنای رانش است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.