تلاش دستگاه‌های فرهنگی قم برای اکران آثار هنری لازم است

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به برپایی کارگاه پوستر رضوی در قالب هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی، گفت: قم ظرفیت بی‌شماری در میزبانی از رویدادهای هنری دارد و تلاش استانداری این است که از این حرکت‌ها حمایت کند، هر چند در قم شاهد فقر اکران و عدم نمایش آثار در نگارگذرها و اماکن عمومی هستیم که دستگاه‌های فرهنگی باید این خلأ را رفع کنند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم امروز ۵اسفندماه در حاشیه برپایی کارگاه «پوستر رضوی» در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: قم به جهت نزدیک بودن به تهران و مرکز کشور و اجتماع عظیم هنرمندانی که در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی و غیرتجسمی در فضای ملکوتی قم زندگی می‌کنند گرایشی ویژه به هنر معنوی و انقلابی دارد و چهره‌های ملی و بین‌المللی هنری نیز در سال‌های مختلف در قم زیسته و زندگی می‌کنند.

وی بر لزوم پرداختن به موضوع هنر، تربیت نسل جوان هنرمند و عدم انقطاع نسلی در بین جامعه هنری به ویژه هنر معناگرا تاکید کرد و گفت: پرداختن به موضوعات و نیازمندی‌های جامعه در قالب‌های هنری یکی از کارهای ضروری است که همه دستگاه‌ها باید به آن توجه کنند و رهبری هم موضوع پرداختن به قالب‌های هنری را مورد تأکید قرار دادند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تصریح کرد: اگر هنر در تولیدات محتوایی وجود نداشته باشد تولیدات محکوم به فنا خواهند بود، هنرهایی از جمله هنرهای تجسمی که با زندگی مردم گره خورده است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قم ظرفیت بی‌شماری در میزبانی از رویدادهای هنری دارد و تلاش استانداری این است که از این حرکت‌ها حمایت کند، هر چند ما در قم شاهد فقر اکران و عدم نمایش آثار در نگارگذرها و اماکن عمومی هستیم که دستگاه‌های فرهنگی باید این خلأ را رفع کنند.

مقیمی از اجماع مطلوب میان دستگاه‌های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: تعاملات رسمی دنبال می‌شود تا با هم‌افزایی دستگاه‌های هنری و فرهنگی کسری‌هایی که در عرصه آموزش و فرهنگ وجود دارد رفع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.