اصفهان، دو ماه بارانی در پیش دارد

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: در اسفند و فروردین میزان بارش‌ها مطلوب خواهد بود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حمیدرضا خورشیدی مدیرکل هواشناسی استان اصفهان در جمع خبرنگاران، وضع بارشی یک ماه آینده استان را مطلوب پیش‌بینی کرد و گفت: از هفته دوم اسفند بارش‌ها باز هم شروع می‌شود و شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان خواهد بود.
او افزود: این شرایط بارشی در فروردین ۱۴۰۲ نیز در استان اصفهان ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان، میانگین وزنی بارش‌ها در استان اصفهان را از ابتدای سال زراعی (مهر) تا سی ام بهمن ۱۱۴ میلیمتر اعلام و اظهار کرد: میانگین بارش‌های تاکنون استان نسبت به بلند مدت مشابه ۵۴ درصد و نسبت به سال گذشته تا این تاریخ ۷۰ درصد افزایش یافته است.

خورشیدی با بیان اینکه این افزایش بارش‌ها در مناطق جنوب و مرکز استان محسوس‌تر بوده گفت: در مناطق غربی استان نیز در سال زراعی کنونی شاهد افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی بارش‌ها هستیم، اما در مناطق شرقی و شمالی، بارش‌ها تغییر محسوسی ندارد.

او تصریح کرد: باید توجه داشت که بارش‌های پیش رو در هفته‌های آتی با ذوب برفی همراه خواهد شد که اکنون در مناطق مختلف استان بر زمین نشسته و باید در مدتی که ذوب برف و بارندگی خواهیم داشت احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها مد نظر باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان، در خصوص بارش‌های پنج روز اخیر گفت: بارندگی پنج روز گذشته استان بسیار خوب بود به عنوان مثال شهرستان سمیرم که بارش پنج ماه اول سال زراعی آن در بلندمدت ۳۲۴ میلیمتر ثبت شده طی پنج روز از ۲۳ تا ۲۷ بهمن، ۲۳۳ میلیمتر بارش دریافت کرد و اکنون میانگین بارشی این شهرستان در سال زراعی فعلی به ۵۰۰ میلیمتر رسیده است.

به گفته خورشیدی بارش‌های مرکز استان از جمله شهر اصفهان بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر بوده که نوید بخش سال زراعی مطلوبی به لحاظ بارشی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.