در آستانه نوروز، نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان سمنان برپا شود

هاشمی با بیان اینکه صنایع دستی یکی از مهمترین ارکان اشتغال‌زای استان با توجه به ظرفیت‌های بسیار قوی است، گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی در آستانه عید نوروز برپا شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه ایجاد و پایداری اشتغال دو رکن اساسی کاهش نرخ بیکاری است که در زمره سیاست‌های دولت هم محسوب می‌شود، تاکید کرد: همه باید به حوزه روستایی برای ایجاد اشتغال کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستا مانع مهاجرت روستاییان به شهر شده و در برخی مواقع مهاجرت معکوس را به همراه دارد، افزود: تسهیلات اشتغال روستایی به ویژه مشاغل خانگی باید به ساکنین مناطق روستایی پرداخت شود

استاندار سمنان با بیان اینکه بانک‌ها برای سهولت در پرداخت تسهیلات در دهیاری روستا‌ها مستقر شوند، ابراز کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۱ هزار و ۲۸۲ طرح بود که با ایجاد ۱۴ هزار و ۲۴۰ فرصت شغلی تعهد این استان در امر اشتعال محقق شد.

هاشمی با بیان اینکه اشتغال آفرینی در استان سمنان باید بر پایه دانش بنیان باشد، ابراز کرد: دستگاه‌های مرتبط در آستانه عید نوروز، نمایشگاه مرتبط با حوزه اشتغال به ویژه در صنایع دستی برای افزایش ماندگاری مسافر در مبادی ورودی شهر‌ها برپا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.