اصلاح ساختار ۹۰ درصد مزارع سبزی و صیفی استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۹۰ درصد مزارع سبزی و صیفی استان اصلاح ساختار شده و هم اکنون به روش قطره‌ای آبیاری می‌شوند.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،حسن جلیلوند با بیان اینکه ۸۰ درصد این مزارع به صورت نشایی کشت می‌شوند، افزود: کشت نشایی علاوه بر مصرف بهینه آب کشاورزی به کاهش هزینه تولید منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار هکتار از مزارع این استان سالانه به زیر کشت سبزی و صیفی می‌رود و بیش از ۹۰ درصد این سطح به روش نوار تیپ (قطره‌ای) آبیاری می‌شود.

جلیلوند در تشریح وضعیت کشت محصولات سبزی و صیفی این استان در بهار آینده، اظهار داشت: حدود ۶ هزار هکتار گوجه فرنگی، یک هزار و ۵۰۰ هکتار خربزه، ۹۰۰ هکتار هندوانه، ۳۵۰ هکتار سیب زمینی و ۲۰۰ هکتار پیاز و حدود ۶۰۰ هکتار سایر محصولات سبزی و صیفی و جالیزی در برنامه الگوی کشت استان قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون کشاورزان استان قزوین در حال تدارک بذر استاندارد و تحویل آن به گلخانه‌های تولید نشاء محصولات سبزی و صیفی هستند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ تولید محصولات عمده سبزی و صیفی مانند گوجه فرنگی جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

سال گذشته بیش از ۵۴۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی از مزارع استان قزوین برداشت شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.