ابلاغ مراتب ثبت سه اثر طبیعی به استاندار قزوین

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور طی مکاتبه‌ای مراتب ثبت ملی سه اثر را در فهرست میراث ملی طبیعی به استاندار قزوین ابلاغ کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: این آثار شامل درخت پسته باغستان سنتی قزوین، چنار کهنسال روستای عبدل‌آباد و چنار روستای ملاکلایه الموت‌شرقی هستند.

وی اظهارکرد: این نامه در راستای اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ه، هیأت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارسال شده است.

خزائلی افزود: در این نامه به‌موجب قوانین مذکور مراتب ثبت ملی درخت پسته باغستان سنتی شهر قزوین به شماره ۱۰۵۳، چنار کهنسال روستای عبدل‌آباد کوهپایه واقع در شهرستان قزوین به شماره ۱۰۵۲ و چنار روستای ملاکلایه واقع در بخش الموت‌شرقی به‌شماره ۱۰۵۵ ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه هریک از این آثار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ سال قدمت دارند، تاکید کرد: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این آن‌ها بر عهده این وزارتخانه خواهد بود ضمن اینکه هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.