هدفگذاری برای تولید ۲۰ هزار تن میگو در گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان از هدفگذاری برای تولید ۲۰ هزار تن میگو طی سال‌های آینده در گلستان خبر داد و گفت: آب شور دریای خزر و زمین‌های لم‌یزرع گمیشان ظرفیتی خوبی برای پرورش میگو است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،اسماعیل جباری صبح امروز دوشنبه ۳ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد: با توجه به درآمد سرانه پایین خانوار در گلستان برنامه ریزی های لازم انجام شده تا با توسعه آبزی‌پروری این شاخص در استان ارتقاء یابد، ظرفیت های لازم در استان وجود دارد اما به میزان کافی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار سه هزار و ۸۰ تن میگو در گلستان تولید شد، افزود: پرورش این میزان میگو برای دو هزار و ۴۰۰ گلستانی اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه داشته است، امسال برنامه ریزی ما تولید بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن میگو بوده که جلوتر از برنامه حرکت کردیم و در مجموع سه هزار و ۸۰ تن میگو تولید شده است.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه به دنبال واگذاری فاز دوم سایت پرورش میگو به قرارگاه خاتم الانبیاء و رفع مشکلات زیربنایی فاز نخست هستیم، تصریح کرد: هدفگذاری ما در حوزه پرورش میگو تولید ۲۰ هزار تن طی سال های آینده است که حداقل ۱۸ هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به همراه خواهد داشت.

جباری آب شور دریای خزر و زمین های لم یزرع گمیشان را یک ظرفیت برای پرورش میگو دانست و یادآور شد: امسال سرمایه گذاران بومی و غیربومی در زمین های شور گمیشان حاضر شده و در حال تولید هستند.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در گلستان در حال انجام است، تصریح کرد: در حالی که گلستان مهد خاویار کشور است اما در گلستان چیزی به نام پرورش ماهیان خاویاری وجود ندارد، در سال جاری ۲۰ کیلوگرم ماهیان خاویاری از طریق تجارت چمدانی به دو کشور خارجی صادر شده است.

مدیرکل شیلات گلستان از افتتاح هشت مزرعه پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۳۰۰ تن در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: ماهی خاویاری یک برند و کالای لوکس است و می توان به صورت چمدانی به کشورهای دیگر صادر کرد.

جباری از افتتاح ۲۷ پروژه شیلاتی در دهه فجر امسال در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح پروژه های دهه فجر گلستان برای ۴۶ نفر اشتغال ایجاد می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.