برنامه نوروزی در خراسان رضوی از ۱۵ اسفند آغاز می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: برنامه نوروزی استقبال از زائران رضوی با توجه به ایام مناسبتی پیش رو از تاریخ ۱۵ اسفند ماه در استان اجرایی می شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: برای خروج از حالت انفعال در هر موضوعی نیاز به نگاه تحولی وجود دارد و اگر بخواهیم با شیوه‌های گذشته برنامه ریزی و عمل کنیم به نتایج جدیدی دست پیدا نخواهیم کرد؛ بلکه گذشته باید تجربه‌ای برای برنامه ریزی‌های جدید باشد.

او افزود: باید به راهکاری مناسبی در کاهش آسیب‌های منجر به تصادف دست پیدا کنیم و این در حالی است که وقتی وسائط نقلیه در معابر اضافه می‌شود، باید به همان میزان مدیریت حمل و نقل با هدف ایمنی در عبور و مرور هم افزوده شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: زیرساخت در کنار الزامات و تجهیزات باید در خدمت مدیریت باشد تا به کارآمدی منتهی شود بر همین اساس در تامین نیاز‌های لازم برای ایجاد امنیت مناسب در جاده‌های استان، باید همه دستگاه‌ها و با هم افزایی نسبت به تهیه تابلو‌های هشدار دهنده، دوربین‌های ثبت تخلف، رفع اشکال در نقاط حادثه خیز و ایجاد ایستگاه‌های بین راهی تلاش کنند.

نظری با اشاره به اینکه تا قبل از آغاز سال نو تعداد چهار مجتمع بین راهی به بهره برداری میرسد بیان کرد: هرچه قدر امکانات جاده‌ای کامل‌تر باشد به ایمنی و سفر مطمئن زائران که با خودروی شخصی به مشهد سفر می‌کنند منتهی می‌شود و این در حالی است که یک‌هزارو ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان نیاز به خط کشی دارد.

او با اشاره به نهضت روکش جاده‌های استان تصریح کرد: باتوجه به اینکه پیش بینی می‌شود بیش از ۹۰ درصد مسافران با خودروی شخصی به مشهد سفر کنند، باید شرایط جاده‌های منتهی به شهر مشهد از امکانات مناسبی برخوردار باشد و حال آنکه در چند سال گذشته نسبت به جاده‌های استان و بهسازی آن توجه کافی صورت نگرفته است و مسیر منتهی به شهر مشهد جزء بدترین جاده‌های کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر روکش بیش از ۳۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان ترمیم شده و کار به واسطه سرما متوقف شده است و با گرمتر شدن هوا شرایط مناسبی برای این موضوع شکل می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.