مصرف ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز، توسط قزوینی‌ها در یک ماه اخیر

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در پی سرمای هوا طی یک ماه گذشته، ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز توسط شهروندان قزوینی مصرف شده است؛ که به طور میانگین روزانه بیش از ۱۳ میلیون مترمکعب را شامل می‌‎شود.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علی حجتی‌پور اظهار کرد: باتوجه به افزایش مصرف گاز خانگی در بین شهروندان قزوینی، تقاضا داریم تا برای جلوگیری از افت فشار گاز در شرایط برودت هوا، نسبت به صرفه‌جویی در مصرف این انرژی اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز توسط شهروندان قزوینی مصرف شده است، افزود: به طور میانگین روزانه بیش از ۱۳ میلیون متر مکعب گاز در قزوین مصرف می‌شود که نسبت به جمعیت این استان میزان بالایی است.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی شرکت گاز قزوین، حجتی‌پور عنوان کرد: علی‌رقم افرایش مصارف خانگی گاز طی یک ماه گذشته، با تلاش شبانه روزی متصدیان شرکت گاز و همچنین همراهی دستگاه‌های مختلف اجرایی و برخی شهروندان در ماه گذشته شاهد افت فشار گاز را در استان قزوین نبودیم.

به گفته وی با توجه به برودت هوا و اولویت تخصیص گاز به مشترکان خانگی، محدودیت مصرف گاز در صنایع استان قزوین به استثنای صنایع غذایی و دارویی، همچنان برقرار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان قزوین به مصرف رسید که نسبت به روز قبل خود ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تنظیم دمای مناسب محیط، تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا دمای محیط منزل خود را بر روی دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند.

حجتی‌پور در پایان گفت: طرح پایش و نظارت بر مصرف گاز در سطح استان همچنان در حال اجرا است و تاکنون نزدیک به ۳۰۰۰ فقره بازرسی از اماکن تجاری، عمومی و اداری به منظور رعایت الگوی مصرف تعیین شده، صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.