صدور ۲۰۳ هزار حواله الکترونیکی توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای در گلستان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از صدور بیش از ۲۰۳ هزار فقره حواله الکترونیکی توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای در سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد و گفت: در مدت مذکور بیش از ۱۶۶ ھزار فقره حواله تحویل کشاورزان شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سیدصمد ضیائی صبح امروز شنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱با بیان اینکه فراھم نمودن زیرساخت‌ها و سهولت دسترسی به منابع مورد نیاز تولید بیش از پیش مود توجه و اھتمام دفتر مرکزی این شرکت قرار دارد، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که طی چند سال اخیر انجام شده آنلاین بودن توزیع کود در سامانه پایش مواد کودی کشور است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با تأکید بر اینکه کشاورزان استان ھمزمان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و ١٢٧ کارگزاری توزیع کود این شرکت در شهرستان‌های استان نسبت به دریافت خدمات اقدام کرده‌اند، ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۰۳ ھزار فقره حواله الکترونیکی برای توزیع کودهای شیمیایی توسط مراکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در استان گلستان صادر و بیش از ۱۶۶ ھزار فقره حواله تحویل کشاورزان شده است.

وی با اشاره به اینکه گلستان در سال ۱۴۰۱ از استان‌های پیشرو در صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه پایش مواد کودی بوده است، خاطرنشان کرد: منبع اطلاعات کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در سامانه پهنه‌بندی قرار دارد.

ضیائی همچنین از عوامل و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان به‌ویژه از مراکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های گلستان و کارگزاران توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی این شرکت که تولید پایدار استان را فراھم نموده اند تقدیر کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تولید و تأمین نیاز کشور به محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامی و توسعه صادرات با رعایت مزیت‌های نسبی در چارچوب سیاست‌های بازرگانی کشور از وظایف اصلی وزارت جهاد کشاورزی است که تلاش می شود با برنامه ریزی به این اهداف کلان برسیم.

گفتنی‌است، استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های صنعت کشاورزی کشور در تولید ۱۵ محصول راهبردی سویا، آفتابگردان، دانه‌های روغنی کلزا، توتون، هلو، گوشت مرغ، چغندرقند، پنبه، خرمالو، گندم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو، ماهیان پرورشی و خاویاری، زیتون و جو جایگاه ویژه‌ای دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.