برگزاری دهمین جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» در گیلان

مسئول زنان دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دهمین جشنواره استانی «اسوه های صبر و مقاومت فردا، ۲۵ دی ماه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار می شود، گفت: از ۴۴ مادر و همسر شهید تجلیل خواهیم کرد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،سمیه اقدامی ، ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و هفته بزرگداشت مقام مادر، اظهار کرد: در راستای قدردانی از ایثارها و فداکاری ها و زحمات مادران و همسران شهدا و جانبازان استان گیلان، دهمین جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» استان گیلان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با محوریت تجلیل از مقام مادران و همسران شهدا و جانبازان برگزار می شود، افزود: جشنواره مذکور ساعت ۱۰ صبح فردا، ۲۵ دی ماه در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار می شود.

مسئول زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به مشارکت دستگاه های فرهنگی و مشاوران امور بانوان در برگزاری این پاسداشت، اضافه کرد: جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» همه ساله به همت کمیته زنان دفاع مقدس استان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزار می شود.

اقدامی، از تجلیل از ۴۴ مادر و همسر شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: همچنین از همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان تقدیر به عمل می آید.

وی جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» را یکی از برنامه های مهم حوزه زنان دفاع مقدس در سطح استانی و ملی و حتی بین المللی دانست و اضافه کرد: شاهد برگزاری این مراسم در کشورهای مسلمان همچون لبنان، عراق و سوریه نیز هستیم.

دبیر کمیته زنان دفاع مقدس گیلان هدف از برگزاری پاسداشت مذکور را قدردانی از صبر و شکیبایی و ایستادگی و ایثار و رشادت مادران و همسران شهدا و جانبازان دانست و متذکر شد: مادران شهدا با اعزام فرزندان برومند خود به جبهه های نبرد حق علیه باطل ایثار بزرگی را انجام دادند؛ ایثار و رشادت همسران جانبازان نیز با وجود گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، همچنان ادامه دارد و سال هاست که در نهایت گمنامی پرستار یادگاران دفاع مقدس هستند و رنج جانبازی را همانند همسرانشان تحمل می کنند.

وی با تاکید بر لزوم قدردانی از فداکاری های همسران جانبازان، خاطرنشان کرد: با چنین پاسداشت هایی فقط می توانیم بخشی از دین خودمان را نسبت به مادران و همسران شهدا و جانبازان ادا کنیم، زیرا آنان عزیزان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.

دبیر جشنواره استانی «اسوه های صبر و مقاومت»، با بیان اینکه از ۱۴ مادر سه شهید در گیلان تنها مادران شهیدان «امام پناهی» در فومن و «یوسفی» در رشت در قید حیات هستند، عنوان کرد: مادران سه شهید و دو شهید و تک فرزند ذکور شهید و تک فرزند شهید و همسران جانبازان ۵۰ درصد به بالا مادران و همسران نمونه جامعه ما هستند و باید قدردان آنان باشیم.

وی مادران و همسران شهدا و جانبازان را نماد و اسوه واقعی صبر و مقاومت دانست و تاکید کرد: این مادران و همسران فرزندانی سالم و صالح را تحویل جامعه اسلامی دادند و لذا جوانان امروز به شایستگی می توانند از سبک زندگی آنان الگو بگیرند.

اقدامی زندگانی مادران و همسران شهدا را به تاسی از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و بیان کرد: مادران شهدا دین خودشان را به اسلام و انقلاب و ولایت ادا کردند و امروز وظیفه ماست که قدردان آنان باشیم.

مسئول زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به استمرار دیدار و سرکشی و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در طول سال، خاطرنشان کرد: این دیدارها با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر زنان و خانواده استانداری گیلان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و کمیته زنان دفاع مقدس استان انجام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.