مرکز ثابت خونگیری در بابلسر به بهره‌برداری رسید

به مناسبت ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) با اهدای زمین توسط خیران، مرکز ثابت خونگیری در شهرستان بابلسر به بهره‌برداری رسید.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون مازندران، شاه احمد قاسمی مشاور اجرایی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز در آئین افتتاحیه مرکز خونگیری شهرستان بابلسر ضمن تبریک ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، گفت: تلاش‌های ١٠ ماهه مدیرکل انتقال خون مازندران به ثمر نشست و به کمک خیران مرکز ثابت خونگیری افتتاح شد.

وی گفت: هریک واحد خونی که از اهداکننده دریافت می‌شود پس از تبدیل آن به فرآورده‌های مختلف مانند گلبول قرمز متراکم، پلاکت، پلاسما و کرایو می‌تواند جان چند بیمار را نجات دهد و به آنها زندگی ببخشد.

قاسمی از همدلی و همراهی اهداکنندگان خون تشکرد و گفت: زمان کرونا تمام افراد کم و بیش می‌توانستند دورکاری بروند اما پرسنل خدوم انتقال خون در خط مقدم قرارگرفتند و کمک کردند.

مشاور اجرایی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه از همت خیرین در کمک به انتقال خون قدردانی کرد و با توجه به هزینه بر بودن پایگاه‌های انتقال خون به‌لحاظ ساختمانی، تجهیزاتی و پرسنلی خاطرنشان کرد: در بخش ساختمانی و تجهیزاتی چشم امید ما به خیران است و از همه خیران تقاضا داریم که بیشتر به انتقال خون کمک کنند.

عبداله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون استان به عملکرد انتقال خون مازندران پرداخت و گفت: با توجه به تعداد بالای بیماران خاص در استان امیدواریم با راه اندازی این مرکز و با استقبال مردم شهرستان بابلسر جهت اهدای خون بتوانیم در راستای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی گام مهمی برداریم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: بسیار مایه مباهات و افتخار ما است که افتتاح مرکز ثابت خونگیری در چنین روز مبارک و فرخنده‌ای که سال‌ها مورد مطالبه شهروندان بابلسری بوده است اتفاق افتاد.

علی‌اصغر باقرزاده با اشاره به اینکه انتقال خون یکی از این پنج رکن حیاتی است، افزود: با توقف انتقال خون بیمارستان‌ها و عمل‌های جراحی تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه اهدای خون جلوه‌ای از ایثار، ازخودگذشتگی و نوعدوستی است؛ گفت: اهدای خون موجب نجات جان همنوعان می‌شودلازم است مردم در این کار خیر پیشگام باشند.

لازم به ذکر است همزمان با افتتاح مرکز ثابت خونگیری، زمین اهدایی جهت ساخت پایگاه انتقال خون در این شهرستان با حضور مسئولان کلنگ زنی شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.