افزایش ۱.۵ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در گلستان/ محدودیت گاز صنایع

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ضمن توصیه مردم به مصرف بهینه گاز، گفت: امروز مصرف گاز در گلستان افزایش یک و نیم میلیون مترمکعبی داشته است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علی طالبی  میزان گاز مصرفی گلستانی‌ها در روز گذشته را ۱۲ میلیون و ۲۰۰ مترمکعب اعلام و اظهار کرد: امروز مصرف گاز در استان گلستان به بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب رسیده که تقریبا با افزایش یک و نیم میلیون مترمکعبی همراه بوده است.

وی وضعیت فشار گاز در استان گلستان را مطلوب خواند و یادآور شد: خوشبختانه تامین ورودی و خروجی گاز به استان گلستان نیز وضعیت خوبی دارد و با همراهی گلستانی‌ها از این موج سرما عبور خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان تاکید کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده به دنبال سرما و برودت بی‌سابقه هوا، ادارات و مراکز آموزشی استان گلستان تعطیل شده و صنایع نیز با سوخت دوم فعالیت می‌کنند.

طالبی اضافه کرد: با وجود تدابیر اتخاذ شده مصرف گاز در استان گلستان به اندازه یک و نیم میلیون مترمکعب افزایش داشته گرچه ما دو الی دو و نیم میلیون مترمکعب افزایش مصرف گاز را پیش‌بینی می‌کردیم که این مهم مرهون همراهی و همکاری مطلوب مردم استان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تامین فشار مطلوب گاز CNG‌ها در استان گلستان فعال هستند و تمامی جایگاه‌ها دایر است مگر آنکه جایگاهی به دلیل مشکل فنی قادر به ارائه خدمت نباشد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان از مردم خواست هر یک از افراد مدیریت منزل خود را در مصرف بهینه گاز بر عهده بگیرند و تاکید کرد: هر مشترک خانگی روزانه به طور میانگین بین ۱۲ تا ۲۰ مترمکعب گاز مصرف می‌کند و اگر هر مشترک یک و نیم تا دو مترمکعب کاهش مصرف داشته باشد دیگر شاهد محدودیت گاز برای صنایع نخواهیم بود.

طالبی ادامه داد: هر مشترک با پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم،‌ نگه‌داشتن دمای منزل در فضای بهینه، سرویس وسایل گرمایشی و شوفاژ به راحتی می‌تواند مصرف گاز را بین یک و نیم تا سه متر مکعب کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مشترکان خانگی و تجاری محدود نشدند، افزود: صنایع در مصرف گاز به گروه‌های الف، ب و ج و دال تقسیم‌بندی شدند که گروه‌های الف، ب و ج برای ادامه فعالیت در سه روز اخیر از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان با بیان اینکه گاز نانوایی‌ها دایر است، تصریح کرد: البته همه نانوایی‌ها موظف هستند سوخت ذخیره را داشته باشند که برای این مسئله از تسهیلات ویژه نیز بهره‌مند شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.