تولید ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در واحد‌های دامپروری استان قزوین

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در واحد‌های دامپروری صنعتی و روستایی این استان طی نه ماهه گذشته امسال خبر داد.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،محمد میربابایی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید بیش از ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در واحد‌های دامپروری صنعتی و روستایی این استان طی نه ماهه گذشته امسال خبر داد و گفت: این میزان تولید گوشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۶ هزار تن بوده، هفت و ۷ دهم درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: طی آذر ماه سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شده است.

میربابایی یادآور شد: این میزان گوشت از ۴ میلیون و ۲۰۰هزار واحد دامی تولید شده است.

این مسئول پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری حدود ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در این واحد‌ها تولید شود.

این مسوول با بیان اینکه شهرستان‌های بویین زهرا و قزوین به ترتیب بیشترین میزان گوشت قرمز را تولید کرده‌اند، گفت: بویین زهرا ۳۲ درصد، قزوین با ۲۷ درصد و مابقی شهرستان‌ها ۴۱ درصد از سهم تولید گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان قزوین حدود ۱۴ هزار تن برآورد می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد این استان علاوه بر تامین گوشت قرمز مورد نیاز خود، بخشی از نیاز‌های کشور را نیز تامین می‌کند.

استان قزوین در تولید گوشت قرمز داری وضعیت مطلوبی بوده و با رتبه ۱۱ در سطح کشور جزو استان‌های موفق و پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود.

این مسوول یادآور شد: ۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره بردار در زمینه تولید گوشت در استان قزوین به فعالیت می‌پردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.