تولید انرژی خورشیدی بر بام ۵۰۰۰ هکتار شهرک صنعتی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار سقف سوله واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور برای تولید انرژی‌های خورشیدی احصاء شده است.

0

به گزارش پایگاه خبری سبز البرز،علی رسولیان سه‌شنبه ۱۳دی ۱۴۰۱ در همایش ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بالغ‌بر ۵۰۰۰ هکتار سقف سوله واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور برای تولید انرژی‌های خورشیدی در کنار نیروگاه‌های کوچک مقیاس (CHP) می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: ۹۲ شهرک صنعتی در کشور شناسایی شدند که مستعد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله ساخت نیروگاه خورشیدی هستند.

این مسئول با بیان اینکه تعدادی فضای مازاد در شهرک‌های صنعتی قزوین احصا شده است، بیان کرد: ایجاد شهرک‌های انرژی که در سفر رئیس جمهور به قزوین مصوبه گرفته است، زمینه خوبی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود و دولت نیز در این زمینه مشوق و تسهیلات خوبی برای متقاضیان ارائه خواهد داد.

وی‌ در ادامه گفت: از متقاضیان تولید انرژی پاک تمام قد حمایت می‌شود و در همین راستا با صندوق محیط زیست استان، توافق شده تا بخشی از تأمین مالی مربوط به سرمایه گذاری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را فراهم کند. با وزرات نیرو نیز برای مشارکت در تولید ۱۴ هزار مگاوات انرژی برق تفاهم‌نامه داریم.

این مسئول با تأکید بر اینکه رشد سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی ضروری و اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: با مشاهده آلودگی‌های هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران و قزوین به ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر پی می‌بریم.

رسولیان اظهار کرد: از سوی دیگر در زمینه تأمین انرژی برق واحدهای تولیدی در برخی ایام سال از جمله تابستان دچار مشکل هستیم که باعث تعطیلی موقتی بعضی از واحدهای صنعتی و ایجاد خسارت به آن‌ها می‌شود، بنابراین باید در حوزه توسعه تولید انرژی شاهد سرمایه‌گذاری بیشتری باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.